آیت الله نورمفیدی گفت: از نظر اقتصادی آن چیزی که می تواند منجر به تحول گلستان شود موضوع گردشگری است.

گردشگری می تواند منجر به تحول گلستان شود/ ۱۶ سال از طرح گردشگری آشوراده می گذرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» صبح امروز (دوشنبه 18 اسفند) در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: گردشگری به همراه خود  توسعه اقتصادی به وجود می آورد و برخی از کشورها از حوزه گردشگری به اندازه درآمدهای نفتی ما درآمد به دست می آورند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان به موضوع آشوراده اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه عنوان می شد که گلستان یک قطب گردشگری است اما درآمدهای بخش کشاورزی در استان قابل توجه نبود و از نظر صنعتی نیز این استان جایگاهی در بین استان های کشور نداشت و لذا باید به موضوعات گردشگری مثل آشوراده توجه می شد.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: از طرح گردشگری جزیره آشوراده بالغ بر 16 سال می گذرد ولی هنوز به جایی نرسیده است و در سفر معاون اول رئیس جمهور این مهم تاکید کردم که رئیس جمهور در سفر نخست خود به استان این وعده را داد که نسبت به اجرای طرح گردشگری آشوراده اقدام کند.

 

وی افزود: از نظر اقتصادی آن چیزی که می تواند منجر به تحول استان شود موضوع گردشگری است و موضوع بعدی توجه به دیوار دفاعی گرگان است که اگر احیاء شود می تواند در اقتصاد گردشگری استان بسیار موثر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان  متذکر شد: این دیوار دفاعی معروف به دیوار دفاعی اسکندر است و پیگیر آن بودیم که این دیوار دفاعی ثبت جهانی شود و از سویی دیگر احیاء شود.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: کاوش ها در شهر قدیمی جرجان نیز تعطیل شده و باید به آن توجه شود، میل گنبدکاووس در حال تخریب است و یک هزار سال سابقه دارد.

 

وی گفت: بر بام این برج علف روییده است و این مهم منجر به تخریب آن می شود که باید به آن اهتمام شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: از نظر اقتصادی توجه به موضوعات تاریخی می تواند به توسعه اقتصادی گلستان کمک کند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: کشور ما می تواند از گردشگری اقتصاد کشور را تامین کند و باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم و بتوانیم اقتصاد بدون نفت را توسعه دهیم.

 

وی به حضور هشت میلیون گردشگر خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: با حضور گردشگران خارجی می توانیم فرهنگ خود را تبلیغ کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار