حسینی واعظ گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰ طلبه در حال تحصیل در سه مقطع سطح دو، سه و چهار در حوزه های علمیه خواهران استان گلستان هستند.

تحصیل ۱۵۰۰ طلبه در حوزه های علمیه خواهران گلستان/ پذیرش طلبه در مدارس ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیده نفیسه حسینی واعظ» صبح امروز (سه شنبه 19 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گستردگی علم و گسترش بسیاری از مسائل در ایران بوده ایم.

 

مدیر حوزه علیمه خواهران گلستان افزود: بعد از انقلاب، حوزه های علمیه گسترش یافت و در کشور چند هزار بانوی طلبه فارغ التحصیل شده اند.

 

وی با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران از (25 بهمن)، گفت: حوزه های علیمه خواهران استان گلستان در سه مقطع سطح دو، سه و چهار طلبه می پذیرد.

 

حسینی واعظ ادامه داد: علاقمندان برای ثبت نام در حوزه های علمیه استان در این سه سطح می توانند برای تحصیل در مسائل دینی وارد جامعه شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای تمدن سازی گام دوم به افرادی با تحصیلات عالیه نیاز داریم، به خصوص سبک زندگی نیاز به کسانی است که قلم زده باشند.

 

مدیر حوزه علیمه خواهران گلستان اظهارداشت: رسیدن به سبک زندگی اسلامی و جامعه آرمانی و تربیت بانوان دینی و علمی و محقق و وارد شدن به آن تمدن اسلامی خیلی نیاز است که بانوان نقش بسزایی در جامعه دارند.

 

وی با بیان اینکه نیمی از بانوان در جامعه زندگی می کنند که بر تربیت نیمی دیگر نیز تاثیرگذارند، گفت: نیاز به تحصیلات برای رسیدن به تمدن سازی است.

 

حسینی واعظ با اشاره به تحصیل 50 هزار طلبه در کشور، افزود: حدود یک هزار و 500 طلبه در حال تحصیل در سه مقطع سطح دو، سه و چهار در حوزه های علمیه خواهران استان گلستان هستند.

 

وی ادامه داد: قریب به دو هزار نفر طلبه در استان فارغ التحصل شده اند و 14 مدرسه علمیه خواهران در استان فعالیت دارند.

 

مدیر حوزه علیمه خواهران گلستان با بیان اینکه امسال پذیرش طلبه در حوزه های علمیه شروع شده و در حال انجام است، گفت: ظرفیت استان برای ثبت نام 350 نفر است.

 

وی از رشد 8 درصدی ثبت نام در سال گذشته خبر داد و افزود: آزمون ورودی 4 تیر برگزار می شود.

 

حسینی واعظ گفت: علاقمندان برای ثبت نام به سایت www.whc.ir یا به مدارس علمیه خواهران سطح استان مراجعه کنند.

 

وی در خصوص فعالیت های حوزه علیمه در شرایط کرونایی، افزود: با توجه به شرایط کرونایی حوزه علیمه این تهدید را تبدیل به فرصت کرد و شبکه «مدرس» را راه اندازی کرده است.

 

مدیر حوزه علیمه خواهران گلستان اظهارداشت: کلاس ها و برنامه های فرهنگی حوزه علمیه در این شبکه برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 700 کلاس در این شبکه در سطح حوزه های علمیه خواهران استان در حال برگزاری است.

 

حسینی واعظ، تعداد اساتید حوزه های علمیه را نیز 300 نفر اعلام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار