نشست تخصصی گفتمان و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب امروز با حضور آخوند میرابی از علمای اهل سنت استان گلستان، ولی الله شهابی استاد دانشگاه و مرتضی سایری فرهنگی جوان استان در گرگان برگزارشد .

 غلبه بر دشمن با اتحاد و پیروی از ولایت میسر می شود /«نظام انقلابی» تحدی و آغاز گر عصر جدید/مسئولان به جوانان میدان دهند/نوید اهتزار حکومت های غربی در بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش گلستان 24 ؛در این نشست آخوند میرابی از علمای اهل سنت  استان گلستان در خصوص چشم انداز تقابل اسلام و استکبار به  لحاظ دینی در این بیانیه  اظهار کرد:  یکی از نعمت ها وجود انقلاب اسلامی که بنیانگذار آن حضرت امام (ره) بوده است.

وی افزود: وقتی وصیت نامه  امام راحل را مطالعه می کنیم به معنویت و داریت خاصی می رسیم که مردم ایران اسلامی از قرآنی  که 1440 سال قبل از انقلاب اسلامی به نام ارمغان الهی ، تبعیت می کنند و در آن اتمام حجت می کند که یکی از اطاعات خداوند،  بندگی خدا و اطلاعت از اولوالامر وپیروی  از امام  راحل و سپس مقام معظم رهبری است.

b 0 0 0 10 images mirabi

اتحاد و پیروی از ولایت ما را در برابر دشمنان غالب می کند

آخوند میرابی با بیان اینکه  ما امام راحل را درک کردیم، تبعیت از امام را واجب دانستیم و در رژیم سابق علیه دین اسلام مبارزه می کردیم ، ادامه داد:  طعم آن سختی ها را چشیدیم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد و با آن همه سنگ اندازی ها  تجربه 40 سالگی را بوجود آوردیم ودهه پنجم را با اقتدار  آغاز کردیم و اکنون باید از درایت و گفته های مقام معظم رهبری پیروی کنیم.

وی تصریح کرد: اگر اتحاد  خود را تحکیم بورزیم، می توانیم ضمن اطاعت از اوالامر خودمان ارجحیت و غالبیت دین خود  برتمام مستکبرین جهان ثابت کنیم.

01 28

نظام انقلابی یک تحدی  و آغاز گر عصر جدیدی است/ ویژگی انقلابی نظام ، متکی بر اداره جوانان است

در ادامه ولی الله شهابی، استاند دانشگاه های گلستان به  نظریه "نظام انقلابی" در این بیانیه اشاره کرد و گفت: مطلب جدیدی  که مقام معظم رهبری مطرح کردند، در صورت قضیه یک پارادوکس است که انقلاب قالب شکنی است و نظام عکس آن است  اما این دو در کنار هم یک مفهومی که بتواند یک ساختار حکومتی را  تعریف کند، نشان می دهد و این ادعا و تحدی است.

وی افزود:  در این بیانیه اشاره شده که این انقلاب آغاز گر عصر جدید عالم  ، یعنی حکومتی به دنیا تعریف شده که رویکرد معنوی دارد و براساس منویات شریعت دین است . این نکته مهم است که جریان انقلابی به یک جکومت پیوست می کند  معنیش این است  که یک نظام توحیدی است .

شهابی با برشمردن ویژگی های  نظام انقلابی بیان کرد: این نظام امامت و وراثت مستضعفین  برعالم را نشان می دهد و وابستگی به غرب و شرق را نفی می کند، نو اندیشی دارد و حاکمیتی مبتنی بر قائده عدالت و احسان دارد. این  نظام انفعال پذیر نیست .

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ویژگی انقلابی نظام ، متکی بر اداره جوانان است و این نظام در خودش انرژی معنوی  و چشم اندازی دارد که فراخنه جهانی دارد.

وی با بیان اینکه نگاه جدیدی که حضرت امام در مردم ما ایجاد کرده توقع ما توقع جغرافیای ایرانی نیست بلکه جهانی است، افزود: افقی که داریم افق بلندی است در ابتدا خودسازی است که مردم باید در طراز انقلاب اسلامی باشد  و دوم جامعه پردازی یعنی جامعه باید در طراز انقلاب اسلامی باشد و سوم تمدن سازی است و ظهور حضرت ولی عصر(عج) است ، این می تواند قابل وجه نظریه انقلابی باشد .

photo ۲۰۱۷ ۰۵ ۳۱ ۲۱ ۱۲ ۳۳

مسئولان باید به جوانان میدان دهند تا به پیشرفت برسیم

 در ادامه مرتضی سایری فرهنگی جوان استان با اشاره به مخاطب قرار دادن جوانان در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: این بیانیه مخاطبش همه مردم  هستند اما ایشان می خواهند این بار مسئولیت را به دوش جوانان بگذارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هیچ وقت واژه جوانان را به تنهایی استفاده نکردند  و در کنار آن ویژگی هایی همچون مومن ، پرتلاش، با انگیزه خواندند گفت: این  نشان می دهد که اگر این جوانان می خواهند این بار مسئولیت را به عهده بگیرند  و کشور را از وضع موجود به وضع مطلوب برسانند، باید  ویژگی هایی داشته باشند وکارآمد و مومن باشند، نکته اول این است که اول جوانان باید خودسازی کنند و  بعد پیشرفت ایران اسلام و جهانی شدن اسلام و بعد اسلامی شدن جهان است دست یابند.

40 فرمانده  شهید زیر 21 سال در دفاع مقدس نشان میدهد که اقتصاد را هم به دست جوانان بدهیم پیروز می شویم

سایری با بین اینکه باید دید مسئولان چقدر به جوانان میدان می دهند، اذعان کرد:  حلقه مفقوده ای است که آن استفاده از پتانسیل جوانان توسط مسئولین است. فقط در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 40 فرمانده شهید زیر 21 سال داشتیم و به جرات می توانیم بگوییم که اگر اقتصاد کشور را هم به دست جوانان بدهیم مطمئنا پیروز خواهیم شد.

در قسمت دوم این نشست، آخوند میرابی با بیان اینکه رویکرد انقلابی ما ریشه در بینش اسلامی دارد، اظهار کرد: ما نعمت بزرگی را از طرف خداوند هدیه گرفته ایم لذا مادامی که به تبیین مقام معظم رهبری  و به گفته های ایشان عمل کنیم به هدف  خوب خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه یکی از بیانات معنویت و اخلاق بود، گفت: حضرت  امام راحل فرمود، انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت پیامبر اکرم(ص) است و یعنی محتوای معنوی و اخلاقی آن ظلم ستیزی جلوگیری از ظلم و ستم وبخصوص ایستادگی دربرابر مشرکین منافقین و ظالمان است.

 وی با اشاره به مبارزه بدون جنگ  پیامبر در ابتدای رسالت خود، اذعان کرد: پیامبر در گوش جوانان گفت نباید بیسواد بی مسئولیت  و برده باشید و خواهران شما زنده به گور شوند  و باید آزاد و با سواد باشید لذا تمام جوانان  باشنیدن حرف های منطقی پیامبر جان بر کف شدند، ابنگونه همه را جذب کنید و با کثرت آرا به سمت معنویت و اخلاق برویم .

n82826545 72169069

معنویت و اخلاق عنصر جهت دهنده مردم است

حاج آخوند  با بیان اینکه معنویت و اخلاق عنصر جهت دهنده مردم است بر نقش حکومت برای ترویج اخلاق تاکید کرد و گفت:  انقلاب ما برگرفته از نهضت پیامبر اکرم(ص) است و الگوی همه  انسان ها بخصوص مسلمانان است. پیامبر اکرم می فرمایند: من فقط برای ترویج عالی ترین اخلاق به پیامبری مبعوث شدم ، پس اخلاق مداری عالی ترین جایگاه برای انسان ها بخصوص مسلمانان است و بهترین الگو وجود پیامبر که اخلاق را در جامعه پیاده نمود ، است.

مقام معظم رهبری دغدغده اش تبیین معنویت و اخلاق در جامعه بخصوص در بین مسئولین است

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری دغدغده اش تبیین معنویت و اخلاق در بین همه مردم ایران بخصوص به مسئولان است و می فرمایند اگر منش پیامبر را دنبال کنیم،  هم در جذب جوانان و  خدمت به خلق الله هم در ایجاد اخلاق اسلامی موفق خواهید شد .

01 7

نوید اهتزار حکومت های غربی در بیانیه گام دوم انقلاب

شهابی در ادامه به خبر نزدیکی فرو پاشی نظام غربی در این بیانه اشاره کرد و گفت:  حضرت آقا فرمود این انقلاب آغاز گر عصر جدید است و خبری که امام راحل هک از فروپاشی مارکسیت قبل از آنکه تئوریسین های آنان به این نتیجه برسند، نوید داده بود و اکنون هم مقام معظم رهبری اهتزار غرب را بیان می کنند و ما می پذیریم که مصداق آنها وعده الهی باشد نصرت الهی قطعی است.

وی با بیان اینکه نشانه های این اهتزار، قلاده وابستگی است که به عربستا ن با تمام سرمایه های مادی  ، زده شده است ، تاکید کرد:  اوج ذلت کشورهایی است که استقلال نمی خواهند، در مقابل ما 40 سال تحریم شدیم اما به اقتدار علمی، نظامی ، سیاسی، فرهنگی، مذهبی ما در دنیا سرآمد است و نشان اقتدار ما و اضمحلال آن است .

این استاد دانشگاه به نفوذ منطقه ای ایران اشاره کرد و گفت:  انقلاب اسلامی 57 با 1397 متفاوت است . در سال 57 نه قدرت نظامی، اقتصادی و سواد کافی داشتیم اما امروز در شتاب علمی  رتبه اول جهان هستیم، اقتصاد دانش بنیان مامی تواند حرف بزند، امروز اگر اقتصاد مقاومتی را طراحی می کنیم و  می توانیم  آن را در کشور اجرا کنیم و در مقابله با امریکا  پیروز هستیم و پیروزی  این است که حتما دشمن  باید شکست بخورد.

شهابی با بیان اینکه  ما فرازهای مختلفی از نصرت الهی را در کشور دیدیم، گفت: انقلاب اسلامی خود نصرت الهی و  پیروزی مردم با دست خالی در مقابل حکومت ستم شاهی محقق شد، درهشت سال دفاع مقدس، 38 کشور شرق و غرب  انقلاب با کمک جوانان بر آنان فائق آمد و این تحدی مقام معظم رهبری است  مبنی بر اینکه اضمحلال حاکمیت جهانی قطعی و قهری است.

photo ۲۰۱۷ ۰۵ ۳۱ ۲۱ ۱۲ ۳۳

لذت استقلال خودباوری و اتکاه به ظرفیت داخلی است

مرتضی سایری  در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب جوانان را میدان دارکشور کرد و به برکت تحریم دشمنان اتکای به توانایی های داخلی را به همه آموخت ، تاکید کرد: این برکت و تحریم  در ظاهر پارادوکس دارد اما در باطن  مقام معظم رهبری اشاره می کنند که پیشرفت ها را می بینند و باید ببنیم این پیشرفت ها با چه شرایطی اتفاق افتاده است یکی از برکات آن این است که به  نیروی داخلی و جوانش پی می برد و این خودباوری که  مردم به آن برسند و بخواهند در آن مسیر حرکت کنند. و این لذت استقلال است .

وی ادامه داد: تحریم ها ما را وادار به تفکر می کند، در این رشد و خودباوری است و اتکا به ظرفیت داخلی. در این تحریم ها ما  دوستان و دشمنان خود را می شناسیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد و معیشت هدف انقلاب نبود اما وسیله ای برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: این تحریم ها ما را به سمت اقتصاد مقاومتی نیل می دهد که اگر به آن دست پیدا کنیم کشور به سمت پیشرفت می رود  و امید کلید اصلی به موفقیت است.

جمع بندی استاندارد مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم

شهابی در در بخش سوم  این نشست تصریح کرد: بیانیه رهبر انقلاب یک جمع بندی استاندارد از چهل ساله انقلاب است که باعث شده  جلوی جمع بندی رقبا را بگیرد و انها را خنثی کند .

وی افزود: مجموع بیانیه ایشان به از کجا تا کجا ناظر است واینکه بستر چیست؟ هم جمهوری اسلامی را و هم دشمنان را نقد می کند و با صراحت در کلام ایشان بازخوانی می شود و جاهایی که رشد داشته اشاره می کنند وجاهایی که نیازمند حمایت، هدایت و تفکر است برمی شمرند و دوم به برکات انقلاب در 7 بند اشاره می کنند که قالب مادی ندارد  و مبتنی بر باورهای درونی اعتقادات جوانش  است و سوم افق انقلاب ماست که روشن است که در مقابل دشمنان پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار