تعاونی‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه شهرستان گرگان در راستای حمایت از محصولات خانگی اقدام به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی «شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی» در این شهرستان کردند.

کارآفرینان‌ بسیجی گرگانی کالاهای‌ مورد نیاز مردم ‌را بی‌واسطه تامین‌ می‌کنند/ ایجاد نمایشگاه دائمی اقتصادمقاومتی در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، تعاونی‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه شهرستان گرگان در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» معرفی شده بود در راستای حمایت از مشاغل خانگی اقدام به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که به نام «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» مزین شده بود، کردند.

* به همت بسیج سازندگی کارگاه روغن‌کشی راه‌اندازی شد/ از مرحله روغن‌گیری تا فروش محصولات بر عهده شرکت تعاونی ما است

«آسیه عرب» ساکن روستای «لمسک» شهرستان گرگان است و دو سالی می‌شود که به همت بسیج سازندگی توانست اقدام به راه‌اندازی کارگاه روغن‌کشی در این روستا کند وی کارشناسی علم اطلاعات جامعه‌شناسی را داراست و یک فرزند نیز دارد.

این کارآفرین بسیجی گرگانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: دو سالی است که صندوقی را از سوی بسیج راه‌اندازی کردیم که تعداد ۸۰ نفر در آن عضو هستند که بعد از این مدت تصمیم گرفتیم کارگاهی را در قالب شرکت تعاونی در روستای «لمسک» شهرستان گرگان راه‌اندازی کنیم و حدود دو ماه است که در این شرکت اقدام به روغن‌کشی دانه‌های روغن می‌کنیم و تولید انواع روغن‌ها اعم از دانه‌های کنجد، سیاهدانه و آفتابگردان به روش پرس سرد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از مرحله روغن‌گیری تا فروش محصولات بر عهده شرکت تعاونی ما است و خوشبختانه با راه‌اندازی این کارگاه توانستیم اشتغالزایی برای تعداد سه الی چهار نفر در روستا را فراهم کنیم.

عرب تکیه کردن به تولیدات داخلی را مهم خواند و گفت: ما توانستیم با سرمایه ۱۰۰ میلیون تومان فعالیت‌مان را آغاز کنیم و اکنون دو ماه است که فعالیت‌مان را در این حرفه آغاز کردیم و خدا را شکر چرخه زندگی‌مان به خوبی می‌چرخد.

این کارآفرین بسیجی افزود: به همت بسیج سازندگی کارگاه روغن‌کشی راه‌اندازی شد اگر بسیج سازندگی در کنارمان نبود قطعا نمی‌توانستیم این کارگاه را راه‌اندازی کنیم و علاوه بر اینکه خودمان دارای شغل شدیم اشتغالزایی برای سه الی چهار نفر فراهم کردیم.

عرب تصریح کرد: از زمانی یادم می‌آید که مدرک تحصیلی‌ام را گرفته بودم و در ادارات به دنبال شغل می‌گشتم حدود سه الی چهار سال به دنبال شغل مناسب بودم تا اینکه تصمیم گرفتم با مبلغی که اندوخته داشتم اقدام به ایجاد یک کارگاه کنم که انصافا بسیج سازندگی در این زمینه بسیار به من کمک کرد و با راه‌اندازی شرکت تعاونی تعداد ۸۰ نفر نیز سهامدار شدند.

حدود ۶ ماهی است که به فکر ایجاد شرکت تعاونی بودم حتی قبل از اینکه این حرفه را راه‌اندازی کنم بسیاری از افراد به من گفته بودند که در این مسیر شکست می‌خوری ولی با امید به خداوند متعال فعالیت‌‌مان را آغاز کردیم که خوشبختانه تاکنون موفق عمل کردیم.

*اشتغال 50 نفر در کارگاه مشاغل خانگی/ در اختیار قرار دادن مکان رایگان برای ایجاد «کارگاه محصولات خانگی» توسط بانوی خیر گرگانی

«زهرا جبلی» متاهل و متولد شهرستان گرگان است دو سالی است که در کارگاهی اقدام به فروش محصولات خانگی می‌کند و از این طریق معیشت خود را می‌گذراند این بانوی کارآفرین در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: دو سالی است که به همت خیرین توانستیم کارگاهی را راه‌اندازی کنیم تا زنان سرپرست خانوار بتوانند در این کارگاه مشغول به کار شوند.

این کارآفرین ادامه داد: با ایجاد این کارگاه توانستیم تعداد ۵۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فروش برسانیم.

وی افزود: بانوی خیری مکانی را در خیابان کاشانی ۲۷ در قالب کارگاه محصولات خانگی به مدت یکسال و به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد در ابتدای کار سرمایه اولیه ما ۱۲۰ میلیون تومان بود و توانستیم با این مبلغ محصولات خانگی را تولید کنیم و به همت بسیج سازندگی هم برای خود و هم برای دیگران اشتغالزایی کنیم.

جبلی با بیان اینکه مسوولان از تولیدکنندگان محصولات خانگی حمایت کنند، ابراز کرد: در آینده برنامه‌های دیگری از جمله بسته‌بندی محصولات خانگی، سبزی‌مارکت و کارگاه میوه خشک‌کنی در فعالیت‌هایمان داریم تا انشاالله بتوانیم فروشمان را توسعه دهیم.

*به زودی «نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی» در گرگان ایجاد می‌شود/ باید به جوانان اعتماد کنیم

رئیس بسیج سازندگی ناحیه گرگان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان تصریح کرد: نمایشگاه محصولات خانگی «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» با هدف حمایت از تولید، اشتغال و کالای ایرانی در محلات برگزار شد.

مرادی با بیان اینکه علاج مشکلات کشور پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی عرضه مستقیم کالا با مصرف‌کنندگان است تا شاهد حذف واسطه‌گران در بازار باشیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی ماهانه دوبار در محلات شهرستان گرگان دایر می‌شود، ابراز کرد: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در هر محله باعث می‌شود تا اهالی محله فرد کارآفرین محله خود را بشناسند و خریدهایشان را از محله خود انجام دهند.

رئیس بسیج سازندگی ناحیه گرگان حمایت از تولیدکنندگان داخلی را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای اشتغالزایی، توسعه و حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه تسهیلاتی با کارمزد صفر درصد را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

مرادی استقبال تولیدکنندگان خانگی از نمایشگاه اقتصادمقاومتی را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: نمایشگاه و بازارچه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از امروز افتتاح و تا روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت و این نمایشگاه با هدف معرفی کارگاه‌ها و مشاغل خانگی، فروش محصولات و آگاه‌بخشی و اطلاع‌رسانی در راستای تولیدات محصولات و حمایت از محصولات اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی برگزار شده است.

ایجاد نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی در سال  آینده با قول مساعدت فرماندار و شهردار گرگان

وی از ایجاد نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی در شهرستان گرگان خبر داد و خاطرنشان کرد: از فرمانداری و شهرداری شهرستان گرگان قول مساعد گرفتیم تا مکانی را برای ایجاد یک نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ تعبیه کنیم.

رئیس بسیج سازندگی ناحیه گرگان با تاکید بر اینکه باید به جوانان اعتماد کنیم، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بارها و بارها تاکید کردند که باید به جوان‌ها اعتماد کرد و ما در این زمینه بستری را برای اشتغال جوانان فراهم کردیم و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر در گرگان اشتغالزایی صورت گرفت.

* دستگاه‌های دولتی با اعتماد به جوانان و تولید داخلی، انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی دشمنان بیمه کنند

مرادی با تاکید بر اینکه نهادهای دولتی به مجموعه قرض‌الحسنه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، اذعان کرد: دولت به جوانان اعتماد کند ما اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم تمام تلاش دشمن بر این است تا به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید دست به دست هم دهند و با اعتماد به جوانان و تولید داخل بتوانیم خودمان کشورمان را بسازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سازمان بسیج سازندگی با راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزا به دنبال تحقق رفع بیکاری جوانان است و در این زمینه هم تا به امروز گام‌های اساسی و جدی برداشته است.

* اگر اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند مشکلات اقتصادی به تدریج حل خواهد شد

یکی از اعضای صندوق قرض‌الحسنه جوادالائمه در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: هدف از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال برای خانواده‌های کم‌درآمد و زنان سرپرست خانوار است تا بتوانند معیشت خودشان را از این راه تامین کنند.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی با تاکید بر تقویت تولید داخلی ابراز کرد: اگر اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند و تلاش‌ها به این سمت سوق پیدا کند مشکلات اقتصادی به تدریج حل خواهد شد و بیکاری که بزرگترین معضل جوانان است در جامعه به تدریج ریشه‌کن می‌شود در حقیقت اساس کار مسئله اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی است.

وی با اشاره به اینکه از نمایشگاه محصولات خانگی استقبال خوبی صورت گرفت، اظهار کرد: نگاه به بیرون برای حل مسائل اقتصادی هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین باید همواره نگاهمان به دنبال استفاده از ظرفیت‌های داخلی باشد و اقتصاد مقاومتی که مورد استقبال همه‌ی صاحبنظران اقتصادی قرار گرفت نیز، ناظر بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های درونی این شهرستان است.  

  

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراسم افتتاحیه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» امروز با حضور رئیس بسیج سازندگی ناحیه گرگان، رئیس صندوق کوی جوادالائمه (ع) و جمعی از مسوولان شهرستان گرگان برگزار شد.

این نمایشگاه با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تولیدکنندگان مشاغل خانگی و بازدیدکنندگان در کوی انقلاب، انقلاب ۲۳ جنب مسجد جوادالائمه شهرستان گرگان برگزار شد و علاقمندان می‌توانند برای خرید محصولات خانگی تا روز ۲۱ اسفند جاری به این نمایشگاه مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار