در ایام مبعث نورانی پیامبر گرامی اسلام(ص)، پروژه مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم کلنگ زنی شد.


پروژه مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم کلنگ زنی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از حوزه، در ایام مبعث نورانی پیامبر گرامی اسلام و با حضور مسئولان حوزه علمیه خواهران استان، مسئولان شهری و شهرستانی و علمای شیعه و سنی، پروژه  مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم کلنگ زنی شد.

در ابتدا، حجت الاسلام دماوندی، امام جمعه انبارالوم در سخنان کوتاهی با تبریک عید مبعث بیان کرد: خداوند متعال می‌فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»؛ از این رو، ایمان‌آورندگان به آن حضرت باید در مقابل دشمنان مقاومت کنند تا از اسلام و قرآن دفاع نمایند و این امر، بعثتی‌بودن انسان و پیروی از پیامبر رحمت را به اثبات می‌رساند.

وی افزود: با توجه به عبارت «رحماء بینهم»، مسلمانان در کنار یکدیگر مهربان هستند و این شعار بعثت است.

امام جمعه انبارالوم در ادامه سخنان خود با تشریح فعالیت‌های این مدرسه از ابتدا تا کنون، از مسئولین شهری و شهرستانی و مسئولان حوزه علمیه خواهران تقدیر و تشکر کرد.

* اصلاح جامعه در گرو تربیت بانوان عالمه و متدین است

خانم حسینی واعظ نیز در ادامه با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام و مقایسه دوران قبل از ظهور اسلام با بعد از آن، بیان کرد: در دوران قبل از اسلام بانوان جایگاه و شأن والایی نداشته و در هیچ جای دنیا برای این قشر مهم، جایگاه و شخصیت انسانی و اجتماعی قائل نبودند.

وی، ظهور اسلام و آغاز رسالت حضرت محمد(ص) را آغاز دوران طلایی برای جایگاه و حضور بانوان معرفی کرد و گفت: در این دوران، آیات مرتبط با حقوق زن، جایگاه و تساوی زن و مرد در ابعاد انسانی نازل شد و اسلام، تقوا و پرهیزکاری را تنها ملاک برتری زن و مرد دانست.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را تربیت طلاب خواهر خارجی و داخلی دانست و با برشمردن جایگاه و پیشرفت بانوان بعد از انقلاب اظهار کرد: امروزه تعداد زیادی از کتاب‌های علمی و مقالات در سطح کشور توسط بانوان نوشته یا ترجمه می‌شود.

حسینی واعظ با معرفی مدارس علمیه خواهران استان گفت: در هر شهری که ما طلاب شیعه یا سنی داریم، آثار به کمال رسیدن بانوان به نفع جامعه است و تلاش در زمینه ارتقاء جایگاه علمی، معرفتی و مذهبی جامعه را از بسیاری مشکلات دور نگه می‌دارد.

وی اعلام کرد: ۶۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) در حال تحصیل هستند و ۱۵ نفر نیز فارغ التحصیل شدند که کارکنان مدرسه از ثمرات و فارغ‌التحصیلان مدرسه هستند.

* استان گلستان نمونه عینی وحدت شیعه و سنی است

«امیر شیر توماج» فرماندار شهر آق‌قلا نیز با تشکر از حضور حاضران و تلاش‌کنندگان این برنامه، بیان کرد: با وجود مشکلات در حوزه کمیته برنامه‌ریزی، اما در حوزه فرهنگی نهایت تلاش را به کار بستیم و فعالیت‌های مهمی مثل المان شهدا را در این شهر نصب کردیم، در خصوص حوزه‌های علمیه نیز نسبت به سال‌های گذشته اعتبار بسیار خوبی را تخصیص دادیم.

وی ضمن بیان سخنانی، استان گلستان و شهر آق‌قلا و انبارالوم را نمونه عینی وحدت شیعه و سنی معرفی کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار