رییس ستاد اقامه نماز استان گلستان از ارسال ۱۶ هزار اثر در بخش های گوناگون به دبیرخانه اجلاس سراسری نماز در این استان خبر داد و گفت:‌ ۷۰درصد آثار متعلق به هنرمندان و نویسندگان گلستانی است.

ارسال ۱۶ هزار اثر به دبیرخانه اجلاس سراسری نماز گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ قاسم محمدی پنجشنبه در نشست منادیان نور در سازمان تبلیغات اسلامی گرگان اظهار داشت: بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و مدرسه ۲۱ آذر در گلستان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری همایش ها و نشست های مقدماتی در شهرهای مختلف و با همه اقشار جامعه در حوزه نماز خبر داد و گفت :‌برگزاری نشست های تخصصی در حوزه و دانشگاه با حضور  علمای اهل سنت و تشیع یکی از برنامه های پیش بینی شده قبل از اجلاسیه اصلی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز به ترویج اقامه نماز تاکید کرد و افزود: فراهم ساختن بستر و مقدمه اقامه نماز یکی از شروط اصلی در بسط فرهنگ نماز خوانی در جامعه است.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد اظهار داشت: با فراهم کردن ملزومات برپایی نماز ، امکان اشاعه اندیشه و تفکر نماز در جامعه گسترش می یابد.

وی با اشاره به تغییر سبک معماری بازار و تاثیر آن در اقامه نماز اظهار داشت : بازار در گذشته هنگام نماز تعطیل می شد اما بازهای امروز با تغییر ساختاری بسیاری از خصایص بازار اسلامی را از دست داد.

 وی علما را  پیش قراولان تبلیغ و اشاعه فرهنگ نماز در جامعه خواند و افزود: خوشبختانه تلاش خوبی از سوی علمای گلستان در این بخش صورت گرفته است.

نشست تخصصی منادیان نور با حضور بیش از یکصد روحانی شیعه و سنی در سازمان تبلیغات اسلامی گرگان برگزار و در آن مهمترین شبهات حوزه نماز و اقامه نماز به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار