چند روز پس از اعلام رسمی لغو مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبد و آق‌قلا به دلیل قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در این

برگزاری کورس اسبدوانی گلستان در شرایط قرمز کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس پس از هشت ماه تعطیلی به سبب شیوع و همه‌گیری کرونا از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد اما با قرمز شدن شیوع کرونا در بیشتر شهرهای گلستان با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، ادامه برگزاری این رقابت ها به آینده موکول شد.

بهروز نیازی، رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس شنبه همین هفته در گفت و گو با ایرنا، خبر لغو مسابقات اسبدوانی این شهرستان را اعلام کرد و گفت: هفته پایانی مسابقات سوارکاری شهرستان آق قلا نیز برگزار نخواهد شد.

با این حال در اطلاعیه هیات سوارکاری گلستان آمده است که "با درخواست و پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به تعهدات سپرده شده مبنی بر برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، هفته دوم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس و هفته قهرمانی مسابقات شهرستان آق قلا به ترتیب پنجشنبه و جمعه این هفته (۲۲ و ۲۳ آبان) برگزار خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه از علاقمندان به سوارکاری تقاضا شده تا از حضور در محل برگزاری مسابقات خودداری کرده و این رخداد ورزشی را از طریق پخش زنده اینترنتی پیگیری و تماشا کنند.

هیات سوارکاری گلستان در اطلاعیه خود تاکید کرده که رعایت نکردن توصیه‌های انجام شده و نیز دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به تعطیلی مسابقات اسبدوانی و متعاقب آن ایجاد مشکلات معیشتی برای جامعه بزرگ سوارکاری استان گلستان خواهد شد.

جلوگیری از حضور تماشاگران و حتی مالکین اسب‌ها در زمان برگزاری مسابقات سوارکاری و برخورد قاطع قانونی و قضایی با متخلفان از نکات پایانی اطلاعیه سوارکاری استان گلستان است.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان به شکل منظم برگزار می‌شد اما با شیوع و همه گیری بیماری کرونا از اسفند پارسال تعطیل شده بود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم استان گلستان بویژه ترکمن ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی هرسال در سه شهرستان گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۸۲ هزار و ۴۸۶ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار