دبیر ستاد انتخابات گلستان از ثبت نام قطعی هزار و ۳۷۱ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای استان خبر داد و گفت که این تعداد در مقایسه با دوره گذشته هشت درصد کاهش یافت.

تعداد داوطلبان انتخابات شورای‌ شهر گلستان هشت درصد کمتر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حمیدرضا ملک‌حسینی اظهار داشت: برای شرکت در رقابت پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای گلستان در انتخابات گذشته هزار و ۴۸۴ نفر نام نویسی کرده بودند.

وی بیان کرد: دیروز در هفتمین و آخرین روز نام‌نویسی ۵۸۰ داوطلب عضویت در شورای اسلامی شهر در گلستان ثبت نام کردند.

به گفته وی در روز اول ۸۱ نفر، در روز دوم ۵۸ نفر، در روز سوم ۴۲ نفر، در روز چهارم ۱۳۰ نفر، در روز پنجم ۱۸۹ نفر، در روز ششم ۲۹۱ نفر و در روز هفتم ۵۸۰ نفر، دوطلب شرکت در این انتخابات شدند.

دبیر ستاد انتخابات گلستان از همه اقوام، نخبگان سیاسی و اجتماعی که با نام نویسی در این عرصه سیاسی بار دیگر مشارکت عمومی خود را به نمایش گذاشتند تشکر کرد .

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که در انتخابات گذشته میزان مشارکت آنها ۵۸ درصد بود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

 

ارسال نظر

آخرین اخبار