اعضای شورای اسلامی و شهردار آزاد شهر در دیدار با مدیر کل هواشناسی استان گلستان، نسبن به هرگونه همکاری جهت تاسیس ایستگاه هواشناسی در این شهرستان اعلام آمادگی نمودند.

اعلام آمادگی اعضای شورای شهر و شهردار آزادشهربرای تاسیس ایستگاه هواشناسی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان گلستان، شهرستان آزادشهر دارای پتانسیل‌های بالقوه در زمینه کشاورزی، گردشگری و توریسم بوده و از طرفی محل تلاقی مسیر ارتباطی ۳ شهر بزرگ گنبد کاووس، گرگان و شاهرود بوده و مسیر ارتباطی شمال کشور به مشهد از این شهر می‌گذرد و در زمینه کشاورزی نیز با تولید محصولاتی همچون مرکبات،آلوجات، غلات ، گندم، جو ،برنج و کلزا، نبود هواشناسی در این شهرستان کاملاً مشهود و بنا به گفته علی اصغر منصوری شهردار این شهر احداث ایستگاه هواشناسی می تواند خواسته مردم را محقق کند.

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار آزادشهر در نشست با مدیر کل هواشناسی گلستان با بیان نقطه نظرات خود برای هرگونه همکاری از جمله تامین زمین مناسب و دیگر موارد مورد نیاز اعلام آمادگی نمودند.

داداشی مدیرکل هواشناسی استان گفت: اطلاعات هواشناسی و تولید داده حائز اهمیت بوده و علاوه بر کاربرد در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، امروزه با هدفمند شدن گردشگری در انتخاب مقاصد مسافران با توجه به پتانسیل‌های گردشگری شهرستان اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: اداره کل هواشناسی نیز تمایل به احداث هواشناسی در این شهرستان دارد و به همین منظور، ما نیز تاکنون مجوز احداث دفتر مطالعات هواشناسی کشاورزی به همراه یک ایستگاه هواشناسی را از سازمان هواشناسی کشور برای آزادشهر اخذ نموده‌ایم و با توجه به علاقه‌ای که در مسئولان شهری در این زمینه مشاهده می‌نمایم ان‌شاالله در آیندهنزدیک با انجام کارشناسی‌های مربوط به تعیین محل و تامین دیگر نیازها با همکاری‌های لازم مسئولان شهرستانی و استانی شاهد راه‌اندازی هواشناسی در آزادشهر خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار