نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از کاهش پنج واحد مالیات تولیدکنندگان خبر داد و گفت: اصنافی که سالانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارند معاف از مالیات شدند.

۵ واحد از مالیات تولیدکنندگان کاهش یافت/ حذف قوانین ناکارآمد بخش تولید و سرمایه‌گذاری

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان با تبریک عید باستانی نوروز و ابراز امیدواری اینکه ۱۴۰۰ سالی پرخیر و برکت همراه با سلامتی و تندرستی و خروج ویروس منحوس کرونا از کشور و دنیا باشد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران منابع زیادی دارد که اگر به درستی مدیریت شود کمترین آسیب را در برابر تحریم خواهیم دید.

وی با اشاره به درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال تصریح کرد: مسئله اقتصاد خیلی مهم است مقام معظم رهبری سال‌های متوالی، راهبرد کشور را بر محور رونق تولید، جهش تولید و امسال «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی» اعلام کردند برای کشوری که با تحریم‌های گسترده مواجه ‌است تولید مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می‌شود.

* حمایت و کمک به تولیدکنندگان و کسانی که با تمام وجودشان تولید داخل می‌کنند باید سرلوحه مسوولان باشد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار توجه به تولید باید به اقتصاد مقاومتی اهمیت داد، این دو ممزوج هم هستند کمک به تولیدکنندگان و کسانی که با تمام وجودشان تولید داخل می‌کنند باید سرلوحه مسوولان باشد.

سنگدوینی بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی تاکید کرد و افزود: در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین موضوعات ساختار بودجه بود، قبل‌ از بودجه، مجلس ساختار بودجه به‌ خصوص ساختار عملیاتی را تصویب کرد و شاید سه الی چهار سال طول بکشد که بودجه به‌صورت عملیاتی و ساختاری اجرایی شود ولی بخشی از آن را توانستیم اجرایی کنیم.

* در بودجه امسال در راستای حمایت از تولید ۵ واحد از مالیات تولیدکنندگان را کاهش دادیم/ اصنافی که سالانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارند معاف از مالیات شدند

وی گفت: یکی از نکات بسیار حائز اهمیت بخش بودجه بحث حمایت از تولید است، ما امسال در بودجه پنج واحد از مالیات تولیدکنندگان را کاهش دادیم، همچنین اصنافی که سالانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارند معاف از مالیات شدند این‌ها موضوعات بسیار مهمی است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از نکات مهم در تبصره ۱۸ این است که ما ۳۲ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در مناطق محروم کشور و مناطقی که درصد بیکاری بالایی دادند اختصاص دادیم.

* هزینه‌کرد حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم نشان از توجه نمایندگان به محرومیت‌زدایی، تولید و اشتغال است

سنگدوینی حمایت از تولید و اشتغال را مبنای شعار سال برشمرد و گفت: حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم در راستای محرومیت‌زدایی هزینه شد این‌ها نشان از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به تولید کشور را زنده می‌کند، افزود: تقویت تولید منجر به اشتغال می‌شود، در شهرک‌های صنعتی بخشی از صنعت با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کند، کشور گرفتار خام‌فروشی است، در نفت و مواد معدنی خام‌فروشی می‌شود اگر این‌ها را تبدیل به ارزش‌افزوده کنیم، خیلی به کشور می‌تواند کمک کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی ساخت مسکن در کشور تقویت شود اشتغال تقویت خواهد شد در قانون اساسی آمده که زمینه ازدواج، اشتغال و مسکن جوان ایرانی فراهم شود.

سنگدوینی افزود: وقتی اشتغال جوانان فراهم شد چیزی بالغ ‌بر ۲۵۰ الی ۳۵۰ صنعت راه‌اندازی می‌شود که منجر به اشتغالزایی خواهد شد.

* باید قوانینی که قبلاً تصویب‌ شده و مانع سرمایه‌گذاری و تولید است، برداریم

وی با اشاره به بی‌مهری نسبت به پروژه مسکن‌مهر در کشور گفت: مسکن‌مهر برای حمایت از اقشار کم‌درآمد تعریف و اجرایی شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پشتیبانی از سرمایه‌گذار تصریح کرد: از کسی که سرمایه‌گذاری می‌کند باید پشتیبانی کنیم نه اینکه برایش مانع‌تراشی کنیم باید قانون‌هایی که در کشور جمهوری اسلامی ایران قبلاً تصویب‌ شده و مانع سرمایه‌گذاری و تولید است، برداریم.

سنگدوینی با اشاره به احیای برخی واحدهای تولیدی در سفر رئیس قوه قضاییه به استان‌های مختلف کشور گفت: با سفر آیت‌الله رئیسی برخی از کارخانجاتی که در استان مازندران تعطیل‌شده بودند دوباره فرصت احیا به آنها داد.

وی افزود: مملکت ما منابع، نیروی انسانی کارآمد و متعهد دارد که باید به درستی مدیریت شود اگر به این مهم توجه شود کمترین صدمه را از تحریم خواهیم دید.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور ما بهترین نخبگان را در بخش تسلیحاتی، موشکی و پدافندی در دنیا دارد و در این زمینه جزو کشورهای اول تا سوم جهان هستیم وقتی در این بخش تمام اهداف مقام‌معظم رهبری پیاده شد الان دنیا جرات ندارد در برابر ایران عرض‌اندام کند.

* ما در کشور خیلی سرمایه‌گذار داریم اما به‌درستی حمایت نمی‌شوند باید موانع و مشکلات برداشته شود/ نباید بگذاریم سرمایه‌گذار انگیزه خود را در سرمایه‌گذاری از دست بدهد

سنگدوینی با بیان اینکه مجلس در حمایت از تولید توجه خوبی کرده ‌است، گفت: دولت هم باید توجه کند و در این فرصت باقی‌مانده از تولید که منجر به ایجاد اشتغال می‌شود، حمایت شود.

وی بیان کرد: اگر مصرف‌کنندگان را به سمت کالای داخلی سوق دهیم خیلی به اقتصاد کشور کمک خواهد شد، پشتیبانی‌ها یعنی حمایت از سرمایه‌گذار؛ ما در کشور خیلی سرمایه‌گذار داریم اما به‌درستی حمایت نمی‌شوند باید موانع و مشکلات برداشته شود.

سنگدوینی بر لزوم تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری گفت: نباید بگذاریم سرمایه‌گذار انگیزه خود را در سرمایه‌گذاری از دست بدهد باید زیر پای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار