رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شیوع کرونا در گلستان و بستری بیماران روند افزایشی به خود گرفته و در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی بعد از تعطیلات عید نوروز ممکن است با پیک جدید مواجه شویم.

روند شیوع کرونا در گلستان افزایشی شد/بستری 207 بیمار کرونایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛  با اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در سه روز گذشته ۱۸۰ بیمار بستری در استان داشتیم که کمترین میزان بستری از زمان شیوع کرونا در استان بوده است اما متاسفانه از دیروز بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های استان افزایش یافته است.

طبق توصیه های مسئولان بهداشتی زدن ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله شستن دست ها و پرهیز از برگزاری دورهمی از عوامل کاهش ابتلا به کووید ۱۹ محسوب می شود و فقط خود مردم هستند که می توانند خود را از ابتلا به این بیماری ناشناخته حفظ کنند .

اما به نظر می رسد در یک سالگی این بیماری ، خستگی مردم و اطمینان از ساخت واکسن، یک بام و دوهوای محدودیت های ترددی  وعادی انگاری دوباره به سمت افزایش شیوع این بیماری پیش می رویم .

عبدالرضا فاضل درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از روز گذشته روند افزایشی را شاهد هستیم.

وی افزود: از این تعداد بیمار بستری شده، ۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری بوده و حال ۲۵ نفر آنان وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه اگر فرد دارای علامت است آن را انکار نکند، تاکید کرد: باید بنا را بر آن بگذارد که کرونا است مگر خلاف آن ثابت شود.

به گفته فاضل؛ احتمال افزایش بیماران در پی رعایت نکردن شیوه‌ نامه‌های بهداشتی وجود دارد.

وی بیان کرد: اکنون شهرستان‌های گمیشان، رامیان و مراوه‌تپه در وضعیت آبی و گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، بندرگز، کردکوی، علی‌آبادکتول، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و کلاله در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

فاضل یادآور شد: به جز ۲ مورد بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا (کرونا انگلیسی) در گرگان که اعضای یک خانواده بودند، در حال حاضر هیچ مورد دیگری از ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی در گلستان گزارش نشده است.

محدودیت ترددی در سطح جاده‌ها نداریم

فاضل درباره ممنوعیت ترددها هم گفت: با توجه به اینکه شرایط استان در وضعیت زرد و آبی قرار دارد لذا محدودیت ترددی در سطح جاده‌ها نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مردم خواست که برای حفظ سلامت و جان خود و عزیزانشان از مسافرت و دورهمی‌ها پرهیز و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار