مشارکت جهادکشاورزی گلستان در نهضت مبارزه با کرونا، کشف ۱۱ هزار لیتر ماده ضدعفونی احتکار شده در گرگان، توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی در محلات گرگان و ضدعفونی مراکز نگهداری سالمندان گرگانی از جمله خبرهای کوتاه روز چهارشنبه گلستان مرتبط با کرونا است.

اخبار کوتاه کرونا روز چهارشنبه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت:۱۸ مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان ذهنی، بیماران روانی، خانه سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی گلستان برای مقابله با کرونا ضدعفونی شد.

**

فرمانده نیروی انتظامی گلستان از کشف ۱۱ هزار و ۶۸۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در یک منزل مسکونی در گرگان خبرداد و گفت: در این ارتباط یک نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

**

شهرداری گرگان گفت: ۱۰ هزار بسته بهداشتی شامل مایع ضدعفونی کننده و مواد شوینده در مناطق کم برخوردار و محلات این شهر توزیع می شود.

عبدالرضا دادبود اظهار داشت:  هزینه‌های خرید و تهیه این بسته‌ها که شامل اقلامی همچون مایع ضدعفونی کننده سطح، مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده بود توسط شهرداری تامین شد.

**

مدیر جهاد کشاورزی گرگان از  مشارکت ادوات کشاورزی، تراکتور و سمپاش کشاورزان این شهرستان در نهضت مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

**

یک داروخانه شبانه روزی در گرگان در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از تردد مردم در شهر و همچنین کاهش ازدحام جمعیت در داروخانه، طرح ارایه خدمت به صورت تلفنی را اجرا کرد.

این‌ طرح همه روزه  از ساعت ۲۰ تا ۲۴ به اجرا گذاشته می شود و داروی مورد نیاز بیماران با دادن نشانی در منزل تحویل آنان می شود.

**

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۳۵ هزار بسته بهداشتی بین مددجویان کمیته امداد گلستان توزیع می شود.

عیسی بابایی اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح، اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده بین سالمندان و بیماران صعب العلاج با اعتبار ۶ میلیارد ریال توزیع خواهد شد.

**

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت که مردم قرنطینه خانگی را ادامه داده و از رفتن به تفرجگاه ها خودداری کنند.

عبدالرضا چراغعلی گفت: روزانه به طور میانگین در گلستان ۴۵ نفر بر اثر بیماری، حوادث و کهولت سن، فوت می کنند و نباید تصور کرد که هر مرگی به علت کرونا است.

**

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیمارستان های گلستان در صورت نیاز برای بستری بیماران مشکوک به کرونا تخلیه می شود.

ناهید جعفری اظهار داشت: ۲ بیمارستان در سطح استان به بستری بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته و اگر با کمبود تخت مواجه شویم از ظرفیت سایر بیمارستان ها استفاده خواهیم کرد.

**

فرماندار گرگان گفت: نانوایی هایی که مسوول فروش نان نداشته باشند پلمب می شوند.

 محمد حمیدی اظهار داشت: یکی از راه‌های انتقال این ویروس از طریق دستگاه‌های کارتخوان و پول نقد است که برای جلوگیری از شیوع این بیماری همه نانوایی‌ها باید یک مسوول مختص فروش نان داشته باشند.

**

امیر سرتیپ دوم سعید عسگری ارشد نظامی آجا در گلستان گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در پادگان اندیشیده شده و تاکنون موردی از این ویرس بین سربازان مشاهده نشده و خانواده ها نگران فرزندان سرباز خود نباشند.

**

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه به زودی کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک در استان برطرف می‌شود، گفت: سپاه نینوا اعلام کرد در واحدهای تولیدی خود روزانه ۴ هزار ماسک تولید و عرضه می‌کند.

محمدجواد کبیر اظهار داشت: در روزهای گذشته اقداماتی برای رفع نیاز استان انجام شده و تعداد قابل توجهی ماسک در مراکز ارائه خدمات درمانی و داروخانه‌ها توزیع شده اما کمتر از نیاز شهروندان است و به همین دلیل هنوز مردم با مشکل کمبود ماسک مواجه هستند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار