مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان گفت: تردد‌های نوروزی در جاده‌های گلستان به مرز ۵ میلیون تردد نزدیک شد.

تردد‌های نوروزی در مرز ۵ میلیون / بیشترین مسافران نوروزی گلستان از کدام استان‌ها می‌آیند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی میقانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفندماه) تا ششم فروردین، چهار میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۳۰ تردد در محور‌های استان ثبت شده است.


مهدی میقانی افزود: با توجه به خروجی‌های ۵۲ سامانه تردد شمار بر خط استان از ۲۵ اسفند تا ساعت ۲۴ ششم فروردین، نرخ تردد خودرو‌ها در جاده‌های گلستان ۳۷۸ است که نسبت به پارسال (نوروز ۹۹) که تردد ۲۱۲ بود ۷۸ در صد و نسبت به سال ۹۸ که کرونا نبود (سال سیل) نرخ تردد حدود یک درصد بیشتر شده است.


او با بیان اینکه ۶ درصد این خودرو‌ها وسایل نقلیه سنگین بوده است افزود: ساعت اوج ترافیک بین ۷ تا ۸ شب و متوسط سرعت ۷۹ کیلومتر در ساعت بوده است.


میقانی افزود: محور علی آباد به آزادشهر با بیش از ۳۷۲ هزار تردد، همچنان شلوغ‌ترین مسیر استان در تعطیلات نوروزیست.


او اضافه کرد: پلاک ۶۴ درصد خوردرو‌هایی که در محور‌های استان تردد کرده اند مربوط به گلستان است و بیشترین خودرو‌های غیربومی مربوط به تهران با ۱۱ درصد، خراسان رضوی با هشت و شش دهم درصد و مازندران با هفت و هشت دهم درصد است، سمنان و سیستان و بلوچستان هم به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.


مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون بیش از ۱۳۴ هزار نفر هم با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان، هواپیما و قطار جابجا شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار