معاون بنیاد مسکن با اشاره به ورود این بنیاد برای توسعه پایدار و اقتصادی روستاها گفت: تاکنون برای مطالعه ایجاد منظومه‌های روستایی را در ۱۵۰ بخش شروع کردیم که در ۷ شهرستان طرح به صورت پایلوت در دست اجرا قرار دارد.

 توسعه اقتصادی روستاها اولویت جدید بنیاد مسکن/اراضی روستایی برای فعالیت‌های تولیدی واگذار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از رامیان، محمدرضا شاملو ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های بنیاد مسکن در این شهرستان اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت‌های مختلفی را برای کمک به اشتغال و اقتصاد روستاها آغاز کرده است که یکی از آنها سند دار کردن املاک روستایی است.

وی با اشاره به صدور حدود 3 میلیون و 500 هزار جلد سند مالکیت در روستاها و شهرهای بالای 25 هزار نفر گفت: با اجرای این طرح، روستاییان می‌توانند از اسناد مالکیت به عنوان وثیقه بانکی برای گرفتن تسهیلات و انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی استفاده کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه اعتبارات عمرانی روستاها امسال دو برابر شده است، افزود: کار دیگر بنیاد مسکن در زمینه اقتصادی در قالب طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی است. براساس ماده 27 قانون برنامه تاکنون برای 150 بخش در کشور طرح مطالعه منظومه‌ها را شروع کردیم و در 7 شهرستان نیز این طرح به صورت پایلوت در دست اجرا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری منظومه‌های روستایی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی خوبی در این مناطق شکل گرفته و امیدواریم با استفاده از تجربه‌هایی که در این مناطق به دست می‌آوریم بتوانیم این طرح را در آینده‌ای نزدیک در سایر مناطق کشور اجرایی کنیم.

شاملو درباره نقش بنیاد مسکن در زمینه تحقق شعار " تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها" بیان داشت: در راستای اجرایی شدن این شعار قرار شده در مناطقی که زمین داریم یا امکان تملک زمین وجود دارد، این عرصه‌ها را برای فعالیت‌های تولیدی  اقتصادی طراحی و مشخص کنیم و در اختیار واحدهای تولیدی و متقاضیان قرار دهد.

وی گفت: در سایر بخش‌های تولیدی و اقتصادی نیز هر دستگاهی که آمادگی داشته باشد و بتواند زمینه‌ای را برای کار تولیدی در روستاها فراهم کند حتما در طرح هادی این طرح‌ها را لحاظ خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار