براساس آمارها ۷۰ درصد مردم کد سهام داری دارند و فقط در سال ۹۹ بالغ بر ۲۴ میلیون نفر کد سهام داری دریافت کردند.

چند درصد مردم کد سهامداری‌ دارند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ توسعه نهادی و افزایش عمق بازار سرمایه یکی از اقداماتی است که در سال ۹۹ از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی دنبال شد. براین اساس با ورود ۲۶ شرکت جدید به بازار سرمایه، تعداد شرکتهای حاضر در این بازار در سال ۱۳۹۹ به ۶۸۰ رسید. تعداد نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس با رشد ۱۲ درصدی به ۷۳۶ نهاد مالی رسید.

افزایش بیش از ۲۴ میلیون کد جدید سهام داری بدون احتساب مشمولان سهام عدالت، طی سال ۱۳۹۹ در بازار سرمایه صادر شده است که حاکی از افزایش ۲۲۴ درصدی سهامداران در این بازار است و به خوبی شدت استقبال مردم از بازار سرمایه را نشان می دهد. با احتساب مشمولان سهام عدالت، تعداد کدهای سهامداری به بیش از ۵۷ میلیون رسیده است.

 

افزایش تعداد افراد دارنده واحدهای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری (روش سرمایه گذاری غیرمستقیم) از ۲.۲ میلیون نفر به بیش از ۱۰ میلیون نفر با افزایش ۳۵۵ درصدی.

 

افزایش بیش از ۱۲۲ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای سرمایه گذاری جدید در شرکت ها از طریق افزایش سرمایه شرکتها.

 تامین مالی اقتصاد از طریق بازار سرمایه

ارزش تجهیز و جذب منابع مالی از طریق بازار سرمایه برای اقتصاد کشور در سال ۱۳۹۸ معادل ۲۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که این مقدار در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ به رغم محدودیتهای ناشی از وضعیت اقتصادی کشور به بیش از ۵۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتشار انواع اوراق بدهی برای تأمین مالی دو بخش دولتی و خصوصی از افزایش ۱۱۹ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده و به رقم بی سابقه ۲۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است که حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان مربوط به شرکتهای بخش غیردولتی و ۱۷۵ هزار میلیارد تومان توسط دولت منتشر شده است.

 

 
منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار