مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت:عمده موقوفات ما کارکردهای مذهبی دارند ولی در حوزه وقف در زمینه فعالیت های قرآنی با فقری رو به رو هستیم

ضرورت اهتمام به وقف های قرآنی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» صبح امروز (چهارشنبه 18 فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان در خصوص راه اندازی انجمن قرآن و عترت اظهار کرد: امیدواریم در حوزه قرآن که دغدغه نماینده ولی فقیه و مقام معظم رهبری به شمار می رود گام برداریم و در مسیر اشاعه فرهنگ قرآنی با راه اندازی این انجمن اقدام کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: موقوفات زیادی در سطح استان وجود دارد که بخش زیادی از آن در دوران انقلاب اسلامی به ثبت رسیده و از نظر تعداد رقبات استان گلستان رتبه پنجم را در کشور دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: عمده موقوفات ما کارکردهای مذهبی دارند   ولی در حوزه وقف در زمینه فعالیت های قرآنی با فقری رو به رو هستیم و وقتی جامعه قرآنی از ما گلایه دارند که چرا حمایت بیشتری صورت نمی گیرد ولی به دلیل محدودیت های اجرای امینانه نیات واقفان توان حمایت بیشتر را از این مجموعه نداریم.

 

وی ابراز داشت: در حوزه وقف ها در جامعه اهل نست بسیاری از دارالقرآنها و دار الحفاظ ها به ثبت نرسیده است و نیاز است که در این زمینه گام های بیشتری برداشته شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: در بخش قرآنی سال گذشته انجمنی را در مجموعه اوقاف و امور خیریه استان راه اندازی کردیم و به دلیل مشکلات کرونا توفیقات زیادی بدست نیاوردیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است که به جمع بندی لازم برسیم و بتوانند فعالیت های قرآنی را آغاز کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار