مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان خبر داد:

سید عبدالرضا حسینی طلب گفت : بیش از 11 هزار و 700 نفر در دوره های مهارتی آموزشگاه های آزاد استان گلستان شرکت کردند.

بهره گیری 11 هزار و 700 نفر از دوره های مهارتی آموزشگاه های آزاد استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ سیدعلیرضا حسینی طلب مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان صبح امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد : در 12ماهه سال گذشته 11 هزار و 708 نفر در دوره های مهارتی اجرا شده درآموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد استان شرکت کردند .

وی تصریح کرد : از این تعداد شرکت کننده 8 هزار و 510 نفر زن و 3 هزار و 198 نفر مرد بوده است.

حسینی طلب افزود: خوشه خدمات با 9 هزار و 580 نفر بیشترین کارآموز و خوشه کشاورزی با 53 نفر دارای کمترین کار آموز بوده است.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان تاکید کرد:  تمامی دوره های آموزشی برگزار شده با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و اجرای قوانین مصوب ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا برگزار شده است.

حسینی طلب همچنین از فراگیری آموزش های مهارتی ۱۷ هزار و ۹۹۸ نفر در بخش دولتی در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

وی گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا و علی رغم تعطیلی های مکرر کارگاه های آموزشی استان گلستان در سال گذشته، آموزش های مهارتی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان ارائه شد.

این مقام مسئول افزود: آموزش های مهارتی در ۱۸ گروه هدف شامل آسیب دیدگان اجتماعی به تعداد ۱۵۵ نفر، افراد دارای معلولیت به تعداد ۲۲۳ نفر، پناهندگان و اتباع خارجی به تعداد ۱۱۶ نفر، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به تعداد ۴۲۶ نفر، دانش آموزان به تعداد ۲ هزار و ۳۳ نفر، دانشجویان به تعداد ۴۲۸ نفر، زنان خانه دار به تعداد ۵۵۰ نفر، زنان سرپرست خانوار به تعداد ۵۹۲ نفر، ساکنین سکونتگاه غیر رسمی به تعداد ۳۹۸ نفر، ساکنین مناطق روستایی به تعداد هزار و ۸۳۲ نفر، ساکنین مناطق محروم مرزی به تعداد ۱۷ نفر، زندانیان به تعداد ۸۷۱ نفر، سربازان وظیفه به تعداد ۲ هزار و ۲۵۴ نفر، شاغلین بنگاه های اقتصادی به تعداد هزار و ۵۲۵ نفر، عشایر به تعداد ۵۸ نفر، متقاضیان مهارت آموزی به تعداد ۶ هزار و ۱۱۴ نفر، مشمولان بیمه بیکاری به تعداد ۱۰۳ نفر و معتادین بهبود یافته به تعداد ۳۰۳ نفر ارائه شده است.

حسینی طلب همچنین اضافه کرد : از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۷۰ نفر مرد و ۴ هزار و ۶۲۸ نفر زن بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان عنوان کرد: آموزش های مهارتی ارائه شده در سال گذشته در ۵۹۸ حرفه و در قالب ۲ هزار و ۷۴۰ دوره آموزشی به علاقمندان ارائه شده است.

وی همچنین افزود: بیشترین کارآموز در خوشه صنعت به تعداد ۱۰ هزار و ۲۹۰ نفر و کمترین کارآموز در خوشه فرهنگ و هنر به تعداد هزار و ۶۴۷ نفر بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار