زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: شانزده موسسه قرآن و عترت در گلستان زیر نظر این اداره کل مجوز فعالیت دارند.


شانزده موسسه قرآن و عترت در گلستان فعالیت دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،  عادله کشمیری ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان؛ ماه نزول قرآن، گفت: تعداد 16 موسسه قرآن و عترت با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گلستان فعالیت می کنند که از این تعداد 5 موسسه در شهرستان گرگان هستند.

وی افزود: در سال 1399 یک مورد صدور پروانه موسسه قرآنی و 4 مورد صدور موافقت اصولی داشتیم که این 4 مورد در سال 1400 برای صدور پروانه پیگیری خواهد شد . ضمنا 5 جلسه ارزیابی برای صدور مجوز در قالب جلسات مصاحبه برگزار شد که در آن برای 15مورد تقاضای تاسیس موسسه قرآنی تعیین تکلیف شد .

کشمیری در ادامه درباره برخی جشنواره ها، طرح ها و برنامه های ملی پیش رو ، گفت: علی رغم تلاش های انجام شده در خصوص برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در موعد مقرر در اسفند ماه سال 99، شرایط به گونه ای رقم خورد که زمان آن تغییر کند و به بهار سال جاری موکول شد.

وی افزود: برای این دوره از آزمون 4113 گلستانی در سامانه ثبت نام کرده اند که به زودی زمان برپایی آزمون که به صورت مجازی است، اعلام خواهد شد.

وی سپس به طرح روستاهای قرآنی ایران اشاره کرد و گفت: با عنایت به پیگیری های بعمل آمده تعداد 23 روستا در سامانه مربوطه اطلاعات خود را ثبت نمودندکه با توجه به مستندات ، بارگزاری شده انتخاب 3 روستای دارای اولویت در جلسه هیات انتخاب استانی صورت خواهد گرفت و روستای برگزیده به معاونت قران و عترت معرفی خواهد شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان در خصوص تشکیل انجمن خیرین قرآنی، تا به امروز دو جلسه در سطح مدیران برای اساسنامه و تشکیل هیات موسس برگزار شده و در تلاشیم این تشکل مردمی را به زودی راه اندازی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار