رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های آزادشهر و رامیان گفت: امسال ۵۸ واحد مسکن جوانان در «نگین‌شهر» از توابع شهرستان آزادشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۵۸ واحد مسکن جوانان در «نگین‌شهر» آزادشهر

به گزارش گلستان ۲۴؛ مرتضی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به غیرمقاوم‌بودن بسیاری از واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان‌های آزادشهر و رامیان، سال گذشته یک‌هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده و امسال نیز یک‌هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی غیرمقاوم در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت برای روستائیان یکی از برنامه‌های مستمر بوده که هرساله دنبال می‌شود و در سال گذشته حدود ۳۰۰ سند در دو شهرستان آزادشهر و رامیان صادر شده و تحویل مالکان داده شده و تلاش داریم امسال این رقم را به دو برابر برسانیم.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های آزادشهر و رامیان خاطرنشان کرد: در سال گذشته پروژه‌های طرح هادی در روستاها به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده و تلاش داریم تا با اعتبار مصوب ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی در هر شهرستان امسال نیز این پروژه ها را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه برای احداث ۲۰ واحد مسکن ملی در شهرستان آزادشهر انجام شده و در حال رایزنی و معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل هستیم.

احمدی گفت: ۵۸ واحد مسکن جوانان در شهر «نگین‌شهر» از توابع شهرستان آزادشهر در حال احداث بوده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد، در نظر داریم ۴۰ واحد مسکن جوانان دیگر نیز در شهر «تاتار علیا» از توابع شهرستان رامیان احداث کنیم.

* اختصاص ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث برای تثبیت روستای «کشکک» و «نرگس‌چال»

وی در خصوص تثبیت دو روستای «کشکک» و «نرگس چال» خاطرنشان کرد: شمع‌کوبی روستای «کشکک» از توابع شهرستان رامیان تا پایان اسفندماه سال گذشته انجام شده و شمع‌کوبی روستای «نرگس چال» از توابع شهرستان آزادشهر نیز تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد که برای تثبیت این دو روستا حدود ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث استانی تخصیص یافته است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های آزادشهر و رامیان مشارکت مردم در  فعالیت‌های بنیاد مسکن را ضروری دانست و گفت: مجموع برآیند فعالیت‌های بنیاد مسکن در روستاها در راستای تسهیل زندگی مردم بوده و این امر بدون مشارکت مردم، مسوولان محلی، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا میسر نیست.

وی افزود: امید داریم همه این عزیزان در کنار بنیاد مسکن با سرلوحه قرار دادن شعار سال توسط مقام معظم رهبری بتوانیم در تولید مسکن و اجرای پروژه‌های بیشتر تلاش کرده تا نیازهای فنی و زیربنایی مردم روستا را تامین کرده و از مهاجرت آنها جلوگیری کنیم.

احمدی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام (ره) بیان کرد: درست بعد از ۹ روز از همه پرسی جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) دستور تاسیس این نهاد را داده که این نشان از ضرورت این نهاد در ارائه خدمات به روستائیان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار