۱۷ واحد صنفی مشاغل غیرضرور سه شهرستان‌ گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت به دلیل رعایت نکردن مصوبات ابلاغی ستاد ملی کرونا در وضعیت قرمز شیوع این ویروس پلمب شدند.

۱۷ واحد صنفی متخلف در گنبد، آزادشهر و مینودشت پلمب شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با قدردانی از همکاری ۹۸ درصدی اصناف غیرضروری (حدود هشت هزار واحد مشاغل گروه ۲، سه و چهار) این شهرستان برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدویت‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا از ۲۱ فروردین تاکنون گفت که تیم‌های مشترک بازرسی با حضور مداوم در سطح بازار بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی نظارت دارند.

خلیل رجبلی افزود: تاکنون ۳۰۰ مورد تذکر که بیشتر آن مربوط به روزهای نخست آغاز محدودیت‌ها بود به واحدهای صنفی گنبدکاووس داده شد و ۶ واحد صنفی شامل آرایشگاه، کیف و کفش و فروشگاه لوازم خانگی به دلیل بی‌توجهی به تذکرات ابلاغی پلمب شدند.

وی ادامه داد: این واحدها به مدت ۲ هفته پلمب می‌شوند و صاحبان آنها بعد از مدت تعیین شده می‌توانند نسبت به بازگشایی دوباره محل کسب خود اقدام کنند.

رجبلی همچنین گفت که با ساماندهی نظارت بر نحوه توزیع و قیمت آرد، وضعیت شلوغی مقابل نانوایی‌های گنبدکاووس مدیریت و دیگر صفی برای خرید نان وجود ندارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آزادشهر نیز اعلام کرد: بازاریان و اصناف این شهرستان بیش از ۹۵ درصد در اجرای محدودیت‌ها همکاری دارند و تاکنون ۲۶ واحد متخلف از تیم‌های بازرسی تذکر گرفتند.

روح الله کوهساری با بیان اینکه آزادشهر سه هزار و ۶۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد، افزود: تاکنون هفت واحد مشاور املاک و مزون عروس به دلیل بی‌توجهی به تذکرها و ادامه فعالیت پلمب شدند.

همچنین رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مینودشت نیز به ایرنا گفت: از ابتدای اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد کرونا تاکنون حدود ۲۰۰ مورد بازرسی توسط کارکنان این مجموعه و ۱۸ مورد گشت مشترک با سایر ادارات از واحدهای صنفی سطح شهرستان انجام شد.

علی تجری افزود: در این مدت ۱۵۸ واحد صنفی به صورت شفاهی و کتبی تذکر دریافت کردند و چهار واحد عکاسی و تزئینات اتومبیل به دلیل تکرار تخلف پلمب شدند.

وی تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب مینودشت را افزون بر سه هزار واحد اعلام کرد و اظهارداشت: هم اینک ۹۵ درصد بازاریان و اصناف این شهرستان، محدودیت‌های کرونایی را رعایت می‌کنند.

شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت با مجموع تقریبی ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار