اولین جلسه شورای اقامه نماز استان گلستان با حضور استاندار و اعضای شورای اقامه نماز استان برگزار گردید.

اولین جلسه شورای اقامه نماز استان گلستان در سال ۱۴۰۰ برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان گلستان، اولین جلسه شورای اقامه نماز استان در سال ۱۴۰۰ در محل استانداری گلستان برگزار شد.

این جلسه با حضور استاندار گلستان، مدیر ستاد اقامه نماز و اعضای شورای اقامه نماز به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

مدیر ستاد اقامه نماز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز در سال ۱۳۹۹ گفت: با توجه به فعالیت هایی که در سال گذشته انجام شد و همکاری و مشارکتی که در بین دستگاه‌های اجرایی و ستاد اقامه نماز استان برای انجام برنامه های فرهنگی صورت گرفت، طبق ارزیابی صورت گرفته از جانب ستاد اقامه نماز مرکز، ستاد اقامه نماز استان به عنوان یکی از استان های برتر در کشور در شاخص های فرهنگی و آموزشی، روابط عمومی، خیرین مسجد ساز و اداره مالی معرفی گردید.

وی در ادامه افزود: در سال جاری با عنایت به پیگیری ها و جلسات مختلف با مسئولین ذیربط تلاش می‌کنیم تا با بومی سازی برنامه های فرهنگی و آموزشی فعالیت های خوبی در راستای توسعه فرهنگ نماز برای عموم هم استانی ها، کارکنان ادارات و خانواده های آنان و دانش آموزان و فرهنگیان عزیز انجام دهیم.

محمدی با اشاره به ضرورت رسیدگی به امور نمازخانه ها و مساجد بین راهی، خواستار پیگیری هرچه بیشتر جهت رونق بخشی به نمازخانه ها در جاده های استان شد.

در پایان این جلسه اعضای شورای اقامه نماز نکته نظرات خود را در زمینه انجام فعالیت‌های مصوب ابلاغی در سال۱۴۰۰ و بومی سازی برنامه ها اعلام نمودند.

از جمله مصوبات این جلسه :

۱. رفع کامل مشکلات نمازخانه و سرویس بهداشتی و آب شرب پارکهای جنگلی قرق و دلند توسط اداره کل منابع طبیعی با همکاری شهرداریهای قرق و دلند

۲. اعضای شورای اقامه نماز دراجرای برنامه های فرهنگی آموزشی ستاداقامه نماز به عنوان دستگاه مجری یا همکار مشارکت خواهند نمود

۳. معرفی ۲ نفرخیر نمازی توسط ستاداقامه نمازاستان و ساخت ۲ مستند توسط صداوسیما

۴. پیگیری ساخت تعدادی خانه عالم در روستاهای استان توسط تبلیغات اسلامی و بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی

۵. پیگیری ساخت مساجد جدیدالاحداث در نزدیکی و مجاورت مدارس توسط اداره کل اوقاف و آموزش وپرورش و بنیاد مسکن

۶. شهرداریهای استان و بنیادمسکن در صدور مجوز به ساخت مساجد در روستاها و شهرها باید تاییدیه نقشه ساخت مسجد از اداره کل اوقاف و امورخیریه دریافت نمایند.

۷. سازمان مدیریت و برنامه ریزی از محل اعتبارات استانداری سیستم متمرکز پخش اذان در فضای سایت اداری تهیه و نصب نماید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار