نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شجاعت و ایثاری که علی‌ابن ابیطالب (ع) از آن برخوردار بود، قدرت اهریمنی را به زیر کشید و حقانیت اسلام را به نمایش گذاشت.

شجاعت و ایثار امام علی (ع) قدرت اهریمنی را به زیر کشید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم شب قدر نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلای اردبیل اظهار کرد: جامعیت شخصیت حضرت علی (ع) در طول تاریخ بی‌نظیر است به طوری که در وجود آن حضرت تمام زیبایی‌ها را می‌توان به عینه مشاهده کرد.

وی نمونه‌ای از این اوصاف امام اول شیعیان را مظلومیت و همچنین ایثار و شجاعت آن حضرت یاد کرد و گفت: با وجود تمامی این ویژگی‌ها و قدرت روحی بالا به خاطر جهل و نادانی مردمان زمان خود آن حضرت ۲۳ سال خانه‌نشین شد ولی در هیچ مقطعی نمی‌توان نور امامت و هدایت امت را پنهان کرده و خاموش کرد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: هر چند عده‌ای در طول تاریخ تلاش کردند تا شخصیت بی‌نظیر علی (ع) به عنوان قرآن ناطق را تحریف کنند اما پرورش یافته دامنه رسول گرامی اسلام که مزین به اسماً با ارزش الهی بوده همواره در طول تاریخ به نیکی و زیبایی یاد می‌شود.

عاملی با بیان ویژگی‌های ایثار علی ابن ابیطالب (ع) در طول زندگی و عمر با برکتش افزود: شجاعت علی (ع) از آن جهت بی‌نظیر است که آن حضرت در میدان جهاد قدرت خود را به نمایش گذاشته و در اجتماع با تسلط بر نفس و امیال خود شجاعت واقعی را به نمایش گذاشته و همواره در مصائب، مشکلات و فوران نفسانی به کنترل و مهار امیال خود پرداخته است.

وی ضرورت اقتدا به امام متقیان و مظلومیت علی (ع) را در عین قادر بودن یادآور شد و خاطر نشان کرد: شجاعت و ایثار علی (ع) در طول تاریخ قدرت اهریمنی را به زیر کشیده و زیبایی‌های مکتب اسلام را به عنوان مکتب الهام‌بخش به نمایش گذاشته است.

عاملی اضافه کرد: آن حضرت نه تنها بت‌ها را در فتح مکه شکست بلکه بیرق اسلام را بالا برد و با پا نهادن به شانه‌های مبارک نبی مکرم اسلام در حقیقت مهر تأییدی بر نبوت و آغاز امامت گذاشت.

وی راه خطای امت را در تبعیت نکردن از امام اول شیعیان یادآور شد و بیان کرد: در سایه همین خطا و اشتباه امت سال‌های طولانی به ظلمت و مسیر جهالت افتادند و حتی القاب و عناوینی که شایسته خود آنها بود، نثار امام متقیان کردند.

عاملی با بیان اینکه زندگی سراسر نور امام علی (ع) از جمله شجاعت و ایثار آن حضرت برگرفته و میراثی از اخلاق، رفتار و سیره نبی مکرم اسلام بوده است، ادامه داد: فلسفه امامت در حقیقت بیان حقانیت دین و پرورش انسان‌ها در مسیر ارتقا روحی و روانی برای حفظ ورع، تقوا و مبانی اخلاقی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در ماه مبارک رمضان باید در یک مکتب جامع فضائل و زیبایی‌های رفتاری و الگوهای ارزشی امام علی (ع) را بشناسیم که نمونه دیگر آن عدالت است که به هیچ وجه امروز حاکمان فاسق در پیمودن سیره امام علی (ع) روش او را بر نمی‌تابند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: بسیاری از کج‌روی‌ها و انحراف‌ها نتیجه پشت کردن به این مکتب ارزشی است و ضرورت دارد در نظام اسلامی ما بیش از هر زمان دیگر جامعیت رفتاری و شخصیت بی‌نظیر علی (ع) مورد توجه و الگوی حاکمان، مدیران و مسئولان قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار