نورمفیدی:

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان خطاب به مسئولان دولت گفت: گرانی داد مردم را در آورده است و مسئولان باید فکری کنند.

گرانی داد مردم را در آورده است؛ مسئولان باید فکری کنند

به گزارش گلستان 24 ؛آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امشب در دیدار رئیس جمهور با علما و روحانیون شیعه و سنی استان گلستان اظهارداشت: همه حکومت‌ها در دنیا کارشان تنها مدیریت دنیوی بوده و زندگی مردم خود را مدیریت می‌کردند. اما اینکه انسان‌ها به چه سمت و سویی حرکت کنند، برای این جهت برنامه‌ای نداشته و ندارند.

وی افزود: اما اگر مدیریتی هم بخواهد، هدایت معنوی انسان‌ها را به‌عهده داشته باشد به‌ویژه حرکت دادن انسان‌ها به‌سمت خداوند، کار بسیار سختی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: شأن روحانیت شأن رهبری جامعه است، ما طلبه‌ها باید با اخلاق، رفتار و بیان خود بتوانیم دست‌گیر باشیم. در جامعه ما مصداق قول ثقیل مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه روحانیت و طلاب مسئولیت سنگینی به‌عهده دارند، افزود: مسئولیت اجتماعی، طعمه و لقمه چربی نیست بلکه یک امانت الهی در دست همه مسئولان است و باید این امانت را خوب حفظ کنیم. اگر قرار است این مسئولیت سنگین را تحمل کنیم، به‌بیان قرآن نیازمند شب‌بیداری است.

امام جمعه گرگان افزود: امروز باید با همه وجود آنچه را به‌دست آوردیم حفظ کنیم. در این مسیر طی یکی دو قرن اخیر، جان‌های پاکی از میرزا تقی خان امیرکبیر گرفته تا میرزای شیرازی و شهید مدرس را از دست دادیم. عزت و استقلال کشور خواسته همه مجاهدان در طول تاریخ بود و ما امروز آن را به‌دست آوردیم. اگر با کوچکترین کوتاهی این داشته‌ها را از دست دهیم باید در پیشگاه خداوند پاسخ دهیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: دولتی‌ها باید بیش از توان خود کار کنند و به‌فکر دین و دنیای مردم باشند.

وی گفت: حوزه‌های علمیه از نظر کمی و کیفی رشد خوبی پیدا کرده است. در گذشته در کل استان حدود 3 مدرسه داشتیم که بیشتر در گرگان بود اما امروز 14 مدرسه علمیه خواهران و حدود 2 هزار خانم در این مدارس در حال تحصیل هستند.

نورمفیدی اظهار داشت: در مناطق اهل‌سنت 99 حوزه با یک‌هزار و 640 طلبه و همچنین 21 حوزه علمیه برادران با 1400 طلبه داریم. ما با این بضاعت باید برای دنیا برنامه‌ریزی کنیم حتی آمریکا هم به ما نیاز دارد.

وی از مسئولان دولتی خواست تا از حوزه‌های علمیه پشتیبانی بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین خطاب به مسئولان دولت گفت: گرانی داد مردم را در آورده است و مسئولان باید فکری کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار