مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت : در این استان بیش از یک هزار ماما در بخش دولتی فعالیت می کنند .


فعالیت هزار ماما در گلستان/ ابتلای ۱۲۰ ماما به کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عصمت خنیا مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از این تعداد ۶۰۰ نفر در بخش بهداشت شامل مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت و ۴۰۰ نفر دیگر در بخش درمان یعنی در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی فعالیت می‌کنند.

او افزود: همچنین یک هزار ماما هم در بخش خصوصی مانند مطب‌های شخصی و کار به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول از ابتلای ۱۲۰ ماما در ۱۵ ماه گذشته به کرونا خبر داد و افزود: متاسفانه یکی از همکاران ما که در بخش خصوصی فعالیت می‌کرد سال گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داد.

مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تعداد جمعیت ماما‌ها در استان با جمعیت متناسب نیست افزود: ما در این شاخص از استاندارد‌های جهانی فاصله زیادی داریم.

نقش ماما‌ها در نجات جان مادران و نوزادان در هنگام وضع حمل و آگاهی رسانی در هنگام گذر از برهه‌های حساس زندگی نشان از اهمیت این حرفه برای حفظ بقای نسل آینده دارد.

۵ می، که امسال با ۱۵ اردیبهشت مصادف شده روز جهانی ماماست، روزی که سازمان ملل متحد این روز را به پاس قدردانی از این شغل مهم در سراسر جهان جشن می‌گیرد تا اهمیت جایگاه ماما‌ها را متذکر شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار