مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت گلستان گفت که به دلیل دریافت ناکافی مواد غذایی و کالری و کمبود ریز مغذی ها، ۸.۱ درصد دانش آموزان گلستان سوء تغذیه دارند.

۸.۱ درصد دانش‌آموزان گلستان سوء تغذیه دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد لشکربلوکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این دانش آموزان ۴.۸ درصد دانش‌آموزان گلستان دارای وزن غیراستاندارد و ۳.۳ درصد دارای قد کوتاه‌تر از میانگین جهانی هستند.

وی بیان کرد: مشکل لاغری و کوتاهی قد دانش آموزان گلستان بیشتر در مناطق شرق استان و سکونتگاه های پیرامونی گرگان مشاهده می شود که در این بین دانش آموزان پسر با ۳ دهم درصد و دانش آموزان دختر با ۸۴ صدم درصد دارای لاغری شدید و ۴۸ صدم درصد دختران و ۱۹ صدم پسران دارای کوتاه قدی شدید هستند.

وی همچنین با اشاره به شروع فصل امتحانات آخر سال مدارس و اهمیت تغذیه صحیح در زمان امتحان گفت: مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و انواع مختلف مواد غذایی از جمله لبنیات، سبزیجات، حبوبات، شیر، گوشت، نان و غلات، تخم مرغ، میوه ها و مغزها در روزهای امتحانات برای دانش آموزان اهمیت ویژه ای دارد.

مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت گلستان با اشاره به ضرورت تمرکز دانش آموزان در زمان مطالعه گفت: مصرف غذاهای سرخ شده و آماده سیستم ایمنی را تضعیف می کند و میزان تمرکز دانش آموزان را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: وعده صبحانه دانش آموزان در زمان امتحانات باید مجموعه ای کامل از لبنیات تازه کم چرب، شیر، نان، سبزیجات تازه، انواع مغزها، عسل و تخم مرغ باشد که حذف یا مصرف کم این مواد باعث افتادن قند خون و کاهش تمرکز در زمان امتحان خواهد شد.

گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار