هنرنمایی دختران دبیرستان شهید بهشتی روستای تنگراه از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب جشنواره غذاها و لباس‌های سنتی.

 تمرین مهارت زندگی در جشنواره غذاها و لباس‌های سنتی

به گزارش گلستان 24، ده‌ها دانش‌آموز دختر در یک فضای شاد و مفرح در مدرسه شبانه‌روزی شهید بهشتی روستای تنگراه گرد هم آمدند و آموخته‌ها و هنر خود را درزمینهٔ پخت غذاهای سنتی با پوشیدن البسه قوم خود به نمایش گذاشتند.

مواد غذایی و لباس‌های این جشنواره از گوشه و کنار ایران اسلامی نشانی داشت، انواع سالاد، آبگوشت و آش، شیرینی‌ها، انواع نان‌های سنتی سفره بزرگ دختران نوجوان گالیکشی را در 5 غرفه، قزلباش، ترکمن، سیستانی، کرمانجی و بلوچ طعم و مزه و جلوه‌ای خاص بخشید.

jghvlbomshbt 2

مدیر مدرسه دخترانه شهید بهشتی تنگراه به نیلکوه گفت: در سالی که مزین به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است و به‌منظور ترویج و احیای فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی با مشارکت مربیان، اولیای و دانش آموزان این جشنواره برگزار شد.

خانم آسیه عبدی ایجاد روحیه‌ی تعاون و همکاری، شورونشاط و احیای سنت‌ها، تقویت فرهنگ کار گروهی و مشارکت اولیا در مدرسه را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

وی اظهار داشت: در این جشنواره دانش آموزان با تهیه غذاهای محلی سالم و فراورده‌های لبنی به معرفی آنان پرداختند./نیلکوه

عبدی افزود: با توجه به علاقه زیاد دانش آموزان به استفاده از غذاهای فست فودی و خوراکی‌هایی مانند چیپس و پفک، برگزاری چنین جشنواره‌هایی آن‌ها را با انواع غذاهای سالم آشنا می‌سازد.

وی با اشاره به این مطلب که تجارب و تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب غذاهای محلی و سنتی دارای اهمیت بالای غذایی هستند گفت: ترویج پخت و مصرف غذاهای محلی و سنتی گام مهمی برای ارتقای سلامت فرزندان این آب‌وخاک خواهد بود.

لازم به ذکر است دبیرستان دخترانه شهید بهشتی تنگراه 148 نفر دانش‌آموز و 25 نیرو اداری و آموزشی دارد.

در پایان این جشنواره دانش آموزان غذاهای دست‌پخت خود را صرف کردند.

 

ارسال نظر

  • تمنا
    0

    چرچشمش کوره

آخرین اخبار