رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با اشاره به تصویب ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون، گفت: اجرایی و عملیاتی شدن فرآیند ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون، بر روی همه ابعاد و زوایای زندگی مردم استان گلستان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

منطقه آزاد اینچه‌برون تأثیر بسزایی در زندگی مردم گلستان خواهد داشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز خوشبختانه شاهد تصویب منطقه آزاد تجاری در یکی از شاخص‌ترین استان‌های کشور یعنی استان گلستان هستیم که بسترهای آن در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی و خدماتی فنی و مهندسی فراهم است.

وی بیان کرد: اصولاً نقش اصلی مناطق آزاد در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته، تغییر نگرش تئوری‌ها و مکانیزم‌های شکوفایی اقتصادی در آن کشورها و همسویی آنها با اقتصاد و تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

امیرشاهی ادامه داد: در شرایط کنونی جهان فرآیند رهاسازی اقتصادی یک ضرورت انکارناپذیر ارزیابی می‌شود لذا تشکیل و توسعه مناطق آزاد از دیدگاه مفهوم جهانی شدن یک ضرورت تلقی می‌شود که لازم است به دقت مورد مطالعه، ارزیابی و بررسی قرار گیرد. درک صحیح تغییر و تحولات در صحنه‌های گوناگون اقتصادی، بانکداری، تکنولوژی، فن‌آوری، اطلاعات، فرهنگی، زیست‌محیطی و استقبال از آن و نیز مدیریت و ساماندهی آن در مقیاس متوازن مناطق آزاد، امری اجتناب ناپذیر است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خاطرنشان کرد: یکی از بهترین ابزارهای جهانی‌سازی در مؤلفه‌های تولید، تکنولوژی، سرمایه‌گذاری، تجارت و صنایع تبدیلی و فراوری دیده می‌شود و سرمایه‌گذاری نیز رکن اساسی موتور محرکه بعد از این مؤلفه‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: با توجه به اینکه ایجاد و توسعه این گونه مناطق می‌تواند یاری دهنده کشورها و مناطق در حال توسعه و رهایی آنها از فقر و عقب‌افتادگی باشد، به ایجاد مناطق آزاد روی آورده می‌شود.

امیرشاهی در ادامه بیان کرد: گلستان در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار گرفته و همه بسترهای تکمیل کننده چرخه تجارت آزاد در این استان فراهم است. تصویب منطقه آزاد و ایجاد و توسعه آن نه تنها برای استان گلستان بلکه برای سایر استان‌های همجوار و کشورهای همسایه به‌ویژه ترکمنستان تحولی فوق‌العاده ‌به حساب می‌آید.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با اشاره به تأثیر بسزای ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون بر زندگی مردم استان، تصریح کرد: با این کار بخش قابل‌توجهی از نیروی کار در این منطقه مشغول به کار خواهند شد و بخش زیادی از سرمایه‌های راکد، سرگردان و استفاده نشده در این منطقه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. علاوه بر این ها، روند تجارت و بازرگانی تسهیل و تسریع خواهد شد و ظرفیت و توانمندی‌های بخش گردشگری و توریستی نیز گسترش می‌یابد.

امیرشاهی گفت: وزارت امور خارجه آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به‌منظور عبور و مرور بازرگانان، تجار، صاحبان صنایع، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همه علاقه‌مندان کار و خدمت در این منطقه را بر اساس مقررات دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار