استاندار گلستان گفت: سهم دانشگاه‌های استان گلستان در ایجاد اشتغال صفر بوده و این بی تفاوتی قابل قبول نیست.

سهم دانشگاه‌های گلستان در ایجاد اشتغال صفر است

به گزارش گلستان 24 ؛

سید مناف هاشمی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به استان گلستان برکات و ثمرات زیادی داشت و اکنون دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر مصوبات این سقر باشند.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به گلستان دو هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های استان تصویب شد و احتمالا این رقم از مرز سه هزار و صد میلیون تومان عبور خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین صندوق توسعه ملی و نهادها توافقنامه‌هایی با ما منعقد کردند که باید این مصوبات را محقق و آثار آن را در حوزه اشتغال شاهد باشیم.

عده‌ای از سرعت توسعه استان ناراحت هستند

استاندار گلستان با بیان اینکه اشتغال و معیشت مردم اصلی‌ترین دغدغه دولتمردان است، گفت: هر کدام از ما باید طوری نقش ایفا کنیم که بازار کنترل شود و به مردم فشار نیاید، زمانی که مردم به ما مراجعه می‌کنند باید مشکلات آنها را لمس کنیم و از همین منابع ناچیز و ارزان برای رفع مشکلات مردم قدم برداریم.

هاشمی تصریح کرد: امسال ۲۲ هزار و ۷۰۰ شغل در گلستان ایحاد شده که بیش از تعهد ماست و از لحاظ عملکرد در این حوزه میان سه استان برتر کشور هستیم.

وی افزود: آمار ایجاد اشتغال در گلستان نشان دهنده سرعت توسعه استان است که این آمار خوشحال کننده بوده اما گویا عده‌ای از این اتفاق خوش‌شان نمی‌آید

هاشمی اضافه کرد: سهم دانشگاه‌های ما در ایجاد اشتغال صفر بوده که این بی تفاوتی قابل قبول نیست و دستگاه‌هایی که کمتر از ۵۰ درصد تعهد، اشتغال ایجاد کرده‌اند باید توضیح دهند.

وی یادآور شد: بهترین نوع راستی آزمایی ایجاد اشتغال را باید خودمان انجام دهیم تا مشخص شود که این ایجاد اشتغال کاذب بوده یا واقعی است.

هاشمی با اشاره به مشکلات با ترکمنستان خاطرنشان کرد: باید نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان و اتاق بازرگانی فعال شود تا ملاقاتی با مسئولان ترکمنستان داشته باشیم و مشکلات حوزه راه آهن را رفع کنیم.

به گفته وی، این موضوع در جلسه با رئیس جمهور مطرح شد که مشکلات با ترکمنستان حل و فصل شود، البته یکی از احتمالات این است که آنها دنبال بهانه باشند.


انتهای پیام /

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار