استاندار گلستان با تأکید بر توسعه و آبادانی روستاها که سبب مهاجرت معکوس به ۶۰ روستای استان شده است از افتتاح ۷۹۱ پروژه عمرانی در روستاهای استان با اعتباری بالع بر۵۰۴ میلیارد ریال خبر داد.

 استاندار گلستان: ۵۰۴ میلیارد ریال پروژه عمرانی در روستاها افتتاح می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با بیان اینکه جمعیت بالای روستایی در استان گلستان یک ظرفیت است اظهار داشت: باید با خدمات رسانی مطلوب و ایجاد بسترهای اشتغال، زمینه ماندگاری این جمعیت در روستاها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در روستاهای استان انجام شده است گفت: اقداماتی که در این سال‌ها به ویژه در دولت تدبیر و امید انجام شده سبب مهاجرت معکوس در 60 روستای استان شده است.

استاندار گلستان با تأکید بر افزایش خدمات رسانی به روستاییان خاطرنشان کرد: تا قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم طرح هادی در 370 روستا اجرا شده بود که در حال حاضر تعداد این روستاها به 670 مورد رسیده و میانگین این شاخص در استان با 72 درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت روستاها را در زمینه‌های اقتصادی و اشتغال زایی شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهیم گفت: برخی از روستاهای استان در زمینه گردشگری و طبیعت گردی، بخشی در زمینه صنایع دستی و حتی در صنایع تبدیلی و غیره دارای ظرفیت‌های بزرگی هستند که پرداخت بیش از 491 میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری توانسته برای بیش از 8 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

حق شناس خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها کارهای بزرگی در استان صورت گرفته و تعداد این واحدها از 2 واحد به 130 واحد بومگردی افزایش پیدا کرده است و در چندماه آینده 20 واحد دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی در روستاها با شعار "هر روستا، یک پروژه" گفت: به زودی بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 791 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 504 میلیارد ریال آغاز می‌شود.

استاندار گلستان اضافه کرد: این پروژه‌ها صرفا با استفاده از اعتبارات دهیاری‌ها اجرا شده و مشتمل بر پروژه‌هایی چون آسفالت و بهسازی معابر، کانال‌های هدایت آب‌های سطحی، شن ریزی، ایجاد پارک و غیره است.

وی بیان داشت: اجرای پروژه‌های مختلف و خدمات رسانی به روستاها، سبب تثبیت جمعیت، مهاجرت معکوس، رونق اقتصادی و اشتغال زایی در روستاها می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار