طی سال زراعی جاری گندم در قالب خرید تضمینی براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت محترم از کشاورزان زحمتکش گلستانی خریداری می گردد .

آغاز خرید تضمینی گندم در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سیدخالق سجادی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: از بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری عملیات خرید تضمینی گندم در استان توسط سیلوهای دولتی آغاز گردید و قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است و این قیمت بر اساس پایه خرید با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیرمفید می باشد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود  در سال جاری حدود ۹۰۰ هزار تن گندم از بیش از ۳۱۰۰۰۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصول در گلستان تولید شود و از در نظر گرفتن تعداد ۹۱ مرکز خرید گندم در  سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول خبر داد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در پایان خاطر نشان کرد : استان گلستان از استان‌های پیشرو در امر تولید و خرید تضمینی گندم است و رتبه برتر خرید این محصول را در کشور به خود اختصاص می دهد. همچنین با توجه به اینکه خرید تضمینی از طریق سامانه سیفا و استعلام از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی صورت می گیرد از کشاورزان خواست تا در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه اقدام نمایند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار