مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان:

سلمان زاده گفت: اولین برداشت کلزا در طرح کشت دیمزارها در مزارع کلاله آغاز شد.

اولین برداشت کلزا از دیمزارها در مزارع کلاله آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان، «محمدمهدی سلمان زاده» گفت: با شروع زمان برداشت محصول کلزار در طرح جهش تولید در دیمزارها، امسال نخستین سال از اجرای برنامه پنج ساله در شهرستان کلاله با حضور مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی و نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان گلستان آغاز شد.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان افزود: بر اساس عقد تفاهم نامه همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور با وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها  ابتدا در بعضی از استانها و از جمله استان گلستان بصورت پایلوت برای سال زارعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ اجرا شد.

 

وی گفت: سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری بعنوان جهش تولید نامگذاری شد و این اقدام در همین راستا و با اهدافی در کشور صورت گرفت و قرار است این طرح به مدت پنج ساله با جدیت تمام ادامه یابد.

 

سلمان زاده هدف از اجرای طرح را افزایش میزان تولید محصول در مزارع دیم با اتکا بر دانش کشاورزی برای ارتقاء امنیت غذایی  کشور و در واقع موجب کافزایش درآمدی کشاورزان در دیمزارها و نیز موجب تقویت خاکها و کاهش خطراتی مانند سیل و نابودی زمین دانست و بنوعی نیز عامل انگیزه بخشی برای بهره برداران برشمرد.

 

وی در ادامه گفت: با منابع اختصاص یافته از سوی این ستاد در سه ماهه اول سال زراعی در استان گلستان کارشناسان پهنه بندی استان اقدام به عقد قرارداد با تعداد سه هزار و 525 نفر از بهره برداران و تعداد 22 هزار و 149 هکتار اراضی تحت پوشش در ۸ شهرستان و ۴۰۶ روستا استان را زیرکشت برده اند.

 

سلمان زاده ادامه داد: علاوه بر بکارگیری کارشناسان طرح از سوی این ستاد کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی نیر در طرح مذبور موظف شده اند به منظور انتقال یافته های تحقیقاتی به مزارع در کنار بهره برداران باشند و تمام اقدامات انان را براساس این یافته ها هدایت کنند.

 

وی در پایان گفت: در این طرح از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت  امام (ره) گلستان خدمات زیادی را به کشاورزان در استان اختصاص داد که اهم آن را می توان به حمایت های بیمه ایی به کشاورزان (تقبل ۷۰ درصد بیمه از سوی ستاد در صندوق بیمه کشاورزان)، بکارگیری کارشناسان جوان جهت رصد میدانی مزارع طرح، برگزاری کارگاه های آموزشی بصورت میدانی در محل مزارع توسط کارشناسان خبره و ترویج و نیز توزیع رایگان کودهای NPk و کود کامل و پرداخت بخشی از هزینه های ادوات و ماشین آلات کشاورزی از جمله برداشت و ... می توان نام برد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار