ویژه برنامه‌های گرامیداشت دویست و هشتاد و هشتمین زاد روز مختومقلی فراغی، مجازی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری است.


رونمایی از ترجمه دیوان مختومقلی فراغی به مناسبت زاد روزش

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اعلام این خبر گفت: با همکاری جمعی از فعالان فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های مردمی ترکمن و بنیاد علوی، از ۲۵اردیبهشت، مجموعه برنامه‌هایی در قالب شعرخوانی و سخنرانی در بستر مجازی در کلاله، بندر ترکمن، گنبدکاووس، آق‌قلا و مراوه‌تپه آغاز شده است

عادله کشمیری افزود: امسال با توجه به شرایط ویژه کرونایی، بیشتر برنامه‌ها به‌صورت مجازی است.

وی به برگزاری همایشی ادبی در جوار گنبد قابوس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: اندیشه‌های انسانی و آرمانی مختومقلی، شخصیت‌های تاریخی، فراز‌های قصصی، اخوت و همزیستی مسالمت‌آمیز در اشعار وی از جمله محور‌های این همایش بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: در روز ۳۰اردیبهشت نیز برنامه‌ای متمرکز و حضوری از ساعت ۱۵الی۱۸ در با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در محل آرامگاه مختمومقلی فراغی در آق توقای شهرستان مراوه‌تپه برگزار می‌شود.

خانم کشمیری افزود: در این این مراسم که به صورت مجازی نیز پوشش داده می‌شود، شعرخوانی، اجرای سرود و نمایش موضوعی، سخنرانی جمعی از مسئولان و نیز رونمایی از ترجمه دیوان مختومقلی فراغی، پیش‌بینی شده است.

مختومقلی فراغی، شاعر و عارف مسلمان ایرانی ترکمن در اشعار خود بیشتر به مسایل اجتماعی و سیاسی پرداخته است.

تولد وی در در سال ۱۷۳۳.م و وفاتش ۱۷۹۰.م ذکر شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار