فرهاد دژپسند گفت: تحولات خوبی در کشور داشتیم و اگر بتوانیم بر مشکلات فائق بیایم می‎توانیم شیرینی دستاورد‌های انقلاب را بهتر بچشیم.


تحولات خوبی در کشور داشتیم/ وضعیت جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی  در مراسم افتتاح و کلنگ‎زنی متمرکز پروژه‎های استان گلستان اظهار داشت: براساس برآورد‌ها هر سال نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر به جمعیت نیاز اشتغال کشور افزوده می‎شود و برای اینکه این تعداد افراد پوشش داده شود نیاز است سرمایه‎گذاری بیشتری اتفاق بیفتد.

دژپسند با بیان اینکه نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر اشتغال از آذر سال گذشته تا به آذر امسال ایجاد شده، اما این تعداد به علت نیازمندی به اشتغال به چشم نمی‎آید، گفت: اگر به روحیه مدیریتی ۸ سال جنگ برگردیم می‎توانیم از این شرایط خارج شویم.

وی افزود: کاهش ارزش پول پدیده بدی است که نباید اتفاق بیفتد، اما به علت سیاست‎های نابخردانه یک فرد در دنیا، ۶ کشور مانند ایران چنین وضعیتی دارند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه فردی نادان و قلدر در راس یک سیاست قرار گرفته است، ادامه داد: ملت بزرگ ایران شیرینی ۴۰ سالگی انقلاب را حس کرده و این فرد می‎گوید من باید برای این کشور تصمیم‎ بگیرم و دهه فجر یادآور این تحولات بنیادین است.

دژپسند با بیان اینکه نباید پس از ۴ دهه به این نقطه می‎رسیدیم که اقتصاد کشور وابسته به بودجه نفت می‎شد، تاکید کرد: هنوز نظام پربرکت جمهوری اسلامی ایران کامل مستقر نشده بود که جنگ تحمیلی به کشور تحمیل شد و این جنگ یک جنگ خانمان‌برانداز بود و رژیم بعث به دنبال تجزیه خوزستان بود.

وی با بیان اینکه در کمترین برآورد در این جنگ کشور ۱۰۰ میلیارد دلار آسیب دید، گفت: برخی کشور‌ها مانند ژاپن نیز این‌گونه در جنگ خسارت دیدند، اما آن‌ها موافق با این شدند که برخی سیاست‎های غلط را بپذیرد، ولی ما به عنوان یک کشور مسلمان نمی‎توانیم و درصدد حفظ استقلال کشور هستیم.

دژپسند افزود: خدا را شاکر هستیم که تحولات خوبی در کشور داشتیم و در آموزش عالی و آموزش و پرورش به رشد قابل قبولی رسیدیم و در دسترسی به سطح خدمات بهداشت، شبکه خانگی گاز و اطلاع‎رسانی به جایگاه بالایی رسیدیم.

وی گفت: اگر بتوانیم بر مشکلات فائق بیایم می‎توانیم شیرینی دستاورد‌های انقلاب را بهتر بچشیم، در استان گلستان در ایام دهه فجر ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد توماند اعتبار کلنگ‎زنی و افتتاح شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین درباره وضعیت جاماندگان ثبت‌نام سهام عدالت در کشور هم، گفت: این موضوع را در حال بررسی هستیم و پس از روشن شدن قانون آزادسازی سهام، این موضوع هم تعیین تکلیف می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار