دبیر خانه احزاب گلستان:

دبیر خانه احزاب گلستان گفت: تایید صلاحیت نامزدها از طیف‌های مختلف سیاسی و پرهیز از دادن وعده و شعارهای غیرعملی از جمله راهکارهای جلب و افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال است که باید مورد توجه متولیان اجرایی و نظارت و نامزدها قرار بگیرد.

تکثر نامزدها و دادن وعده‌های عملی، راهکار افزایش مشارکت انتخاباتی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24  مزدک بهروش انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و همزمانی آن با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را مهم دانست و اظهار کرد: نگرانی از استمرار کاهش مشارکت مردم همانند انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل حساسیت انتخابات ۲۸ خرداد امسال است.

بهروش اضافه کرد: عملکرد برخی منتخبین دوره های گذشته برای ایجاد رونق فضای، مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی‌ و برخورد نکردن جدی با مفاسد اقتصادی از عوامل کاهش انگیزه‌ مشارکت مردم در انتخابات امسال است.

دبیر خانه احزاب گلستان بزرگترین نگرانی انتخابات ۲۸ خرداد امسال را میزان مشارکت مردم دانست و گفت: یکی از راه های مهم داغ شدن تنور انتخابات و افزایش حضور گروه‌های مختلف مردم و احزاب سیاسی، تایید صلاحیت چهره‌های تاثیرگذار از طیف‌ها و جریان‌های سیاسی گوناگون است.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون با تبین فرهنگ استقلال، آزادی و تفهیم دموکراسی برای نیل به جمهوری اسلامی و برپایی انتخاباتی پرشور و آزاد به نقش حضور مردم برای تعیین سرنوشت خویش، پرداخته شده و همیشه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای ملاک رضایت‌مندی مردم از سیاست‌های سیاست‌گذاران و حاکمیت بوده است.

وی اضافه کرد: جوامع غربی و دشمنان انقلاب اسلامی که جایگاه رفیع ایران را در تعاملات و روابط منطقه‌ای درک می کنند با نگاهی نقادانه به سیاست‌ها و موضع گیری‌های نظام اسلامی، همواره به‌دنبال ایجاد تشویش و اعتراض مردمی نسبت به وضعیت موجود و ایجاد فضایی ناامن در جامعه ما هستند و عدم حضور مردم در انتخابات را به معنای اعتراض مدنی به وضعیت موجود می‌دانند.

دبیر حزب ترقی ایران در گلستان تصریح کرد: مجموعه حاکمیت و مسوولان نظام باید برای خنثی کردن توطئه‌ و تبلیغات سوء دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی، شرایط حضور حداکثری مردم و احزاب سیاسی در پای صندوق‌های رای را فراهم کنند زیرا تحریم انتخابات و یا مشارکت پایین مردم در این عرصه مهم سیاسی که ساده‌ترین شکل نافرمانی مدنی نیز محوسب می‌شود، هزینه زیادی برای کشور خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن شرایط حضور حداکثری نامزدهای ریاست جمهوری از طیف‌های مختلف سیاسی و پرهیز از دادن شعارها و وعده‌های غیرعملی و همچنین ایجاد پیوند عاطفی بین مردم و مسوولان نظام، زمینه خلق حماسه‌ دیگری از مشارکت بالای مردم ایران اسلامی در ۲۸ خرداد امسال و افزایش اعتماد آن‌ها به نظام و حاکمیت فراهم شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار