نایب رییس اتاق بازرگانی گرگان خبرداد

نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان از صادرات سیب زمینی گلستان به اوراسیا با واگن های یخچالدار خبرداد.

صادرات سیب زمینی به اوراسیا با واگن های یخچال‌دار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، امیر یوسفی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به فصل برداشت محصول سیب زمینی استان گلستان، جهت افزایش تعداد واگن‌های یخچال دار، با راه آهن و یک شرکت فورواردر مذاکراتی انجام شد و باید تعداد این واگن‌ها به حد نصاب برسد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان افزود: کشورهای قزاقستان و روسیه بازارهای خوبی برای صادرات سیب زمینی استان بوده که با استفاده از مسیر ریلی می‌توان رونق را در صادرات این محصول ایجاد کرد.

وی گفت: اتاق بازرگانی در زمینه‌های مختلفی مانند قیمت گندم ورود کرده و اعتراض شدید نسبت به قیمت گندم داشتیم زیرا قیمت گندم بر اقتصاد گلستان اثرگذار است.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود را با اشاره به کمک‌های اتاق بازرگانی به ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی و غیره هزینه شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به پرواز گرگان- اکتائو بیان کرد: این پرواز برای تجار و بازرگان خیلی حائز اهمیت بود و نقش خوبی در توسعه اقتصادی خواهد داشت.

وی بیان کرد: پایانه صادراتی قربان آباد طی سال‌های گذشته بلاتکلیف مانده و با توجه به اینکه در تسهیل کار تجار نقشی اثرگذاری دارد باید احداث آن پیگیری شود.

یوسفی گفت: در سال جاری خشکسالی بر روی همه محصولات اثر منفی گذاشته و باید رسانه‌ها و مسئولان کمک کنند که بیمه محصولات کشاورزی به موقع پرداخت شده و بازپرداخت تسهیلات بانک کشاورزان حداقل ۶ ماه عقب بیفتد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار