فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان:

«آخوند عبدالحی میرزاعلی» گفت: نتیجه فرهنگ ایثار وشهادت و ایستادگی پیروزی است که هم در فتح خرمشهر و هم در نبرد نابرابر مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی شاهد بودیم.


پیروزی مردم فلسطین، نتیجه فرهنگ ایثار و ایستادگی در فتح خرمشهر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از دفاع‌پرس از گرگان، به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی، نشست کتابخوان و خاطره گویی با حضور سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان، «آخوند عبدالحی میرزاعلی» مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان و خاطره گویی دو تن از رزمندگان استان در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تبریک پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم کودک کش، با گرامیداشت سوم خرداد گفت: نتیجه فرهنگ ایثار وشهادت و ایستادگی پیروزی است که هم در فتح خرمشهر و هم در نبرد نابرابر مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی شاهد بودیم.

در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: صدام برای نگهداری خرمشهر طرح دفاعی ۲۰ ساله داشت، اما مجاهدت های رزمندگان فتح خرمشهر را رقم زد.

«محمد ابراهیم عجم» از رزمندگان دفاع مقدس نیز گفت: پس از عملیات  فتح المبین ندای آزادسازی خرمشهر شروع شد و فتح خرمشهر معادلات جنگ راتغییر داد و ولایت پذیری رزمندگان، پیروزی و نصرت را به همراه داشت.

در ادامه مراسم «عسگر قلی پور» از دیگر رزمندگان دفاع مقدس گفت: هرعملیات ماه ها وقت می گیرد در حالیکه ۴۰ روز بعد از عملیات فتح المبین عملیات  فتح خرمشهر در گرمای۵۰ درجه در ۱۰ اردیبهشت مصادف با ۱۳ رجب شروع شد.

این راوی دفاع مقدس از حضور بزرگانی چون شهید آیت ا...صدوقی وآیت ا...مشکینی، شهید صیاد شیرازی و رضایی از سپاه گفت و ادامه داد: دراین فتح ما 24 هزار مجروح دادیم، اما 5400 کیلومتر ازاد شد و همچنین 6 هزار شهید دادیم و۱۹هزار اسیر گرفتم و  معدوم سازی 80 درصد یگان بعثیها دراین عملیات را شاهد بودیم.

در این نشست کتاب فاتحان خرمشهر (خاطرات «محمد ابراهیم عجم» درباب آزادسازی خرمشهر) معرفی شد و در پایان از دو رزمنده دفاع مقدس تقدیر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار