نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان:

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: سیب زمینی تولیدی امسال در گلستان با هماهنگی انجام شده بین دستگاه های مرتبط به کشورهای آسیایی صادر می شود.

سیب زمینی گلستان به آسیای میانه صادر می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، امیر یوسفی اظهار کرد: در نظر داریم از طریق ارتباط ریلی، سیب زمینی گلستان را به کشورهای آسیایی به ویژه قزاقستان صادر کنیم.

وی ادامه داد: صادرات این محصول می تواند مشکل ارزان فروشی سیب زمینی را در فصل برداشت رفع کرده و از خسارت به کشاورزان منطقه جلوگیری کند.

گلستان از قطب های مهم کشت سیب زمینی کشور است که سالانه حدود هشت هزار هکتار از زمین های این خطه در دو فصل بهار و پاییز به زیرکشت این محصول می رود و نیاز بخش زیادی از مصرف کشور از سوی کشاورزان استان تولید و تامین می گردد.

برداشت سیب زمینی پاییزه در گلستان با مساعد بودن شرایط جوی از اوایل خرداد آغاز شده و تا دهم تیرماه ادامه دارد و پیش بینی شده است که امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن سیب زمینی در مزارع استان تولید شود.

مرز مشترک زمینی با کشور ترکمنستان و برخورداری از گمرک اینچه برون گنبدکاووس، ارتباط ریلی با ترکمنستان و آسیای میانه در سال های اخیر، دسترسی به گمرک امیر آباد بهشهر در مازندران، وجود فرودگاه بین‌المللی گرگان و فعالیت بیش از ۸۰۰ بازرگان دارای کارت فعالیت از دیگر ظرفیت های صادرات محصولات تولیدی بخش کشاورزی گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار