پس از تاخیر چند ماهه سهامداران تصور می‌کردند که سود سهام عدالتشان را تا انتخابات دریافت می‌کنند اما براساس اظهارات وریز اقتصاد قرار نیست سود سهام عدالت تا یک ماه و نیم دیگر واریز شود.

 پنجمین وعده واریز سود سهام عدالت / پول مردم عید قربان واریز می‌شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ تاخیر چند ماهه در واریز مرحله دوم سود سهام عدالت موجب شده بود که سهامداران این طور تصور کنند که این پول نزدیک انتخابات واریز می‌شود. اما براساس اظهارات وزیر اقتصاد قرار نیست سود سهام عدالت تا یک ماه و نیم دیگر واریز شود.

این وعده فرهاد دژپسند، پنجمین وعده‌ای هست که طی چند ماه اخیر داده شده اما اجرایی نشده است.

ابتدا قرار بود در اسفند سال قبل کل سود سهام عدالت واریز شود اما در نهایت در روزهای پایانی قبل از نوروز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده این پول را نصف کرده و ۵۰ درصد اول آن را الان واریز می‌کند، مابقی را بعد از تعطیلات نوروز.

اما بعد از نوروز پولی به حساب سهامداران واریز نشد، سپس مسئولان وعده واریز تا قبل از ماه رمضان را دادند.

اما سومین زمان نیز اجرایی نشد و مسئولان واریز را به ماه رمضان موکول کردند. حتی فهیمی سخنگوی شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت که علت تاخیر عدم واریز پول توسط پنج شرکت سهام عدالتی است. او حتی هشدار داد که اگر تاخیر ادامه داشته باشد اسامی این شرکت‌ها را اعلام می‌کند.

اما این اتفاق نیز رخ نداد. در هفته پایانی ماه رمضان مدیران سهام عدالت به تجارت‌نیوز گفتند که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی باید شب عید فطر این سود را واریز کنند.

حالا سه هفته از عید فطر می‌گذرد و پس از سکوت طولانی و بدون توضیح مسئولان، وزیر اقتصاد اعلام کرده که مرحله دوم قبل از عید قربان(۳۰ تیر) پرداخت می‌شود، یعنی یک ماه و نیم بعد.

دژپسند گفته که علت تاخیر این است که نمی‌خواهد بر شرکت‌های سرمایه‌پذیر فشار وارد کند. اما سهامداران از اردیبهشت پارسال تحت فشار هستند و هر روز از ارزش سهامشان کم می‌شود. نه تنها نمی‌توانند سهامشان را بفروشند بلکه واریز سود چند هزار تومانی نیز به موقع انجام نمی‌شود و چهار ماه است که منتظر هستند.

این پولی که بیش از چهار ماه برای واریز آن تعلل شده، برای سهام یک میلیون تومانی، ۱۸۶ هزار تومان؛ سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۹۹ هزار تومان؛ سهام ۴۹۲ هزار تومانی، ۹۱ هزار تومان و سهام ۴۵۲ هزار تومانی، ۸۴ هزار تومان است.

منبع : تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار