رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور خبر داد:

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور از اجرای طرح حقوق یار انقلابی در 150 حوزه مقاومت بسیج گلستان تا پایان امسال خبر داد.

اجرای طرح حقوق یار در 150 حوزه مقاومت بسیج گلستان

به گزارش گلستان24، سهرابی انبارکی  این خبر را در حضور حقوقدانان بسیجی گلستان اعلام کرد و گفت: در گام نخست اجرای طرح حقوق یار انقلابی ، امسال 4 هزار حقوقدان بسیجی برای حل مشکلات حقوقی مردم  در حوزه های مقاومت بسیج شهرها ، روستاها و محلات مستقر می شوند .

انبارکی افزود: در گام دوم اجرای این طرح ، حقودانان بسیجی در 50 هزار پایگاه مقاومت بسیج طی سالهای 1401 و 1402 مستقر می شوند تا به مردم  مسائل حقوقی را آموزش دهند و پاسخگوی پرسش های حقوقی و قضایی آنان باشند .

وی از آغاز اجرای طرحی برای کمک به تحقق سند تحول قضایی  هم خبر داد و گفت: در قالب این طرح با محوریت بسیج ، بسیج به عنوان نیروی محرکه و هم افزا برای احقاق حقوق عامه به کمک دادستان ها می ایند .

وی ادامه داد: راه اندازی شبکه گسترده ای از بسیجیان برای مبارزه با فساد یکی دیگر از محورهاییست که بسیج برای تحقق سند تحول قضایی به کمک قوه قضاییه می اید .

انبارکی ، باز اجتماعی کردن زندانیان را یکی دیگر از اقدامات سازمان بسیج حقوقدانان عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح پارسال 5 هزار زندانی جرایم غیر عمد و جرایم عمد سبک شناسایی و با کمک خیران آزاد شدند .

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در بخش دیگیر از سخنان خود به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و گفت: چشم دشمنان به این انتخابات است و همه باید از همه ظرفیت خود برای حضور پرشور مردم پای صندوق های رای استفاده کنند .

 رئیس کل دادگستری گلستان که ریاست سازمان بسیج حقوقدانان استان را هم برعهده دارد در این جلسه  گفت: امسال و پارسال در مجموع با مشارکت بسیج ، ستاد دیه ، خیران و اداره کل زندان های استان در مجموع 232 نفر از زندان آزاد شدند .

هادی هاشمیان  افزود: بیسیج حقوقدانان ظرفیت خوبی برای کمک به دسترسی اسان و ارزان مردم به متخصین حوزه حقوق است تا با مشورت با خبرگان این بخش ، کمتر گرفتار شوند .

نشست بصیرتی بسیج حقودانان امروز با حضور اعضای بسیج حقوقدانان استان در دادگستری کل برگزار شد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار