مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از افزایش بیش از ٣۰ درصدی مصرف برق مشترکان استان در روز گذشته خبر داد و گفت که پیک مصرف برق گلستان از مرز هزار و ۱۰۰ مگاوات ساعت عبور کرد و به بالاترین رقم فصل بهار طی چند سال اخیر رسید.

رکورد مصرف برق گلستان در فصل بهار شکست

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی‌اکبر نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مشترکان این شرکت دیروز بیش از هزار و ۱۰۰ مگاوات ساعت برق مصرف کردند که این مقدار در روز سه شنبه ۸۲۳ مگاوات ساعت بود.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از افزایش قطع برق مشترکان خانگی، روز گذشته با هماهنگی اداره کل صنعت معدن تجارت و شرکت شهرک های صنعتی، برق واحدهای صنعتی گلستان از ساعت ۱۲ تا ۱۷ قطع شد.

به‌گفته وی دیروز برای مدیریت مصرف از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برق برخی مشترکان خانگی قطع شد که امیدواریم با مصرف بهتر این انرژی در روزهای آینده دیگر مجبور به قطع آن نشویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان اظهار داشت: با توجه به تداوم گرمای هوا مصرف کنندگان با در پیش گرفتن الگوهای مدیریت مصرف برق می توانند از اعمال خاموشی در شبکه های توزیع برق استان پیشگیری کنند.

بر اساس اعلام مدیرکل هواشناسی گلستان، طی ۲۴ ساعت گذشته شهرهای استان گرمای بین ۴۲ تا ۴۷ درجه را تجربه کرده بودند.

نوربخش داداشی به خبرنگار ایرنا گفت: از ساعات پایانی امشب پنجشنبه و با شکل گیری جریانات شمالی سطح زمین و عبور از نیمه شمالی خزر ، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید در گلستان پیش بینی می شود و دمای هوای استان بین هشت تا ۱۰ درجه خنک تر خواهد شد.

وی بیان کرد: در این مدت باد شدید در گلستان به ویژه مناطق ساحلی خواهد وزید و با رسیدن ارتفاع امواج به ۱.۵ متر، تردد قایق‌های صیادی و گردشگری تا چند روز آینده خطرناک خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: فعالان مزارع پرورش ماهی در قفس و شاغلان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا در این مدت باید نسبت به استحکام بخشی سازه های شناور خود اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار