گرگان؛ مرکز استان گلستان با کمبود ۴۷۰ لیتر بر ثانیه ای آب برای تامین آب شرب مشترکان مواجه است


بحران کمبود آب شرب در گرگان؛ مردم مصرف آب را مدیریت کنند‌

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیمای گلستان؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت:شهر گرگان یک هزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد، اما در حال حاضر یک هزار و ۲۷۰ لیتر آب توسط آب منطقه‌ای به آب و فاضلاب برای تامین آب شرب تحویل داده می‌شود.

 
هرمزی گفت: در تابستان که به پیک مصرف می‌رسیم، ما یک سوم نیاز آبی شهر را در اختیار نداریم و طی روز‌های گذشته در کنار این کمبود، نوسانات و کمبود تولید برق باعث شد تمام چاه‌های آب با خاموشی‌های پی در پی بین یک تا سه ساعت مواجه شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تاکید کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و قطعی برق در گلستان، مردم باید بیش از پیش در اصلاح الگوی مصرف دقت کنند و شستن پارکینگ‌ها، شستن خودرو و کار‌های غیرضروری با آب شرب و لوله کشی را به حداقل برسانند.

هرمزی با بیان اینکه گرگان مرکز استانی است که از هیچ سدی برای تامین آب شرب برخوردار نیست افزود: البته احداث سد برای استان به خصوص برای مرکز استان گلستان مصوب شده است، اما هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

وی در خصوص علت کاهش فشار آب در ساعات شبانگاهی گفت: این کاهش فشار آب در راستای پایدار نگه داشتن توزیع آب در طول روز است و از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح مدیریت مصرف و افت فشار آب در سطح شهر گرگان را تا اطلاع ثانوی خواهیم داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار