نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن تاکید کرد

حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: بنیاد مسکن آمادگی ساماندهی حاشیه شهرها، بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیر رسمی اقدام کند.

آمادگی بنیاد مسکن برای ساماندهی حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین روحانی نژاد» صبح امروز (سه شنبه 18 خرداد) در آیین معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان گلستان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگاری از امام خمینی (رحمه الله علیه) است، معمار کبیر انقلاب اسلامی در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با افتتاح حساب 100 بنیاد مسکن را تاسیس کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: باید مردمی که  خدمات حساب 100 امام (رحمه الله علیه) دریافت می کنند بدانند که این خدمات از سوی ولی فقیه ارائه شده است.

حجت الاسلام روحانی نژاد بیان کرد: امروز در حاشیه شهرها و روستاها بنیاد مسکن در حال ساخت بیش از 110 هزار واحد مسکونی محرومان است و اگر آورده های آنان منتج به پایان کار ساخت و ساز این واحدهای مسکونی نشد از طریق حساب 100 امام (رحمه الله علیه) از آنها حمایت می کنیم.

وی بابیان اینکه بنیاد مسکن ماموریت بازسازی واحدهای مسکونی در کل کشور را برعهده دارد، افزود: پس از بحران هایی مثل سیل و زلزله و پس از اقدامات امدادی بنیاد مسکن برای بازسازی و مرمت واحدهای مسکونی اقدام می کند.

این مقام مسئول متذکر شد: ماموریت دیگر بنیاد مسکن این است که نسبت به مقاوم سازی و بازسازی در شهرها کمتر از 25 هزار نفر و روستاها اقدام کند و در این راستا سالانه 200 هزار واحد مسکونی ساخته می شود.

حجت الاسلام روحانی نژاد به 974 سکونتگاه غیر رسمی در گلستان اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن این آمادگی دارد که با توجه به ظرفیت های کمی و اجرایی نسبت به ساماندهی حاشیه شهرها و بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیر رسمی اقدام کند.

وی به حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و ابراز داشت: تلاش ما این است که از چهره هایی در دفتر نمایندگی ولی فقیه بنیاد مسکن استفاده شود که چهره مردمی داشته باشد و بتوانیم از این طریق بتوانیم مشارکت های مردمی را افزایش دهیم.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام«نورالله ولی نژاد» به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان معرفی شد، پیش از این حجت الاسلام والمسلمین «سید علی اکبر قریشی»، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان برعهده داشت که در تیر سال 99 و  در سن ۸۴ سالگی بر اثر ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

این روحانی برجسته که عمر با برکت خود را صرف تبلیغ دین مبین اسلام نمود، دارای مدرک خارج فقه(معادل فوق لیسانس) بود و در سال ۷۷ با حکم نماینده معزز ولی فقیه در استان گلستان به عنوان قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان منصوب شده بود

 

ارسال نظر

آخرین اخبار