استاندار گلستان با اشاره به افزایش اعتبار گلستان از یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان به حدود ۲هزار میلیارد تومان در بودجه سال۱۴۰۰ ابراز امیدواری کرد: زمینه توسعه زیرساخت‌های استان گلستان بیش از پیش فراهم شود.


افزایش اعتبار گلستان در بودجه۱۴۰۰ زمینه ساز توسعه زیرساخت‌های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، هادی حق شناس در جلسه شورای اداری استان گفت: توسعه زیرساختهای استان زمینه توسعه صادرات و تجارت را فراهم می کند و در این زمینه گام های موثری برداشته شده است.

وی افزود: در روزهای گذشته مراسم گرامیداشت سی اُمین سال استقلال جمهوری قزاقستان برگزار شد و اعلام شد که رفع مشکل ریل عریض که انجام شده است می تواند فرصت مناسبی برای ارتقاء تجارت و مبادلات تجاری ما فراهم کند.

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر ۱۰مسیر پروازی از گلستان دایر است و با وجود کاهش مسافران هوایی در اپیدمی کرونا در کشور در استان گلستان شاهد افزایش میزان مسافران و پروازهای هوایی بودیم.

استاندار ادامه داد: اکتشافات نفت و گاز در استان اقدامی ارزشمند بود و تاکنون بیش از دوسوم حفاری انجام شده و امیدواریم این مسیر گلستان را به توسعه برساند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهمنامه هایی با نهاد ریاست جمهوری برای رفع مشکلات استان منعقد شده و امیدواریم بخشی از آن در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

هادی حق شناس گفت: اخذ مجوز طرح طبیعت گردی در جزیره آشوراده با رعایت کامل مسایل محیط زیستی اتفاقی ارزشمند است و انجام فعالیتهای گردشگری در این منطقه می تواند به حفظ بیشتر محیط زیست کمک کند و در عین حال برای ساخت بندر در استان گلستان با سازمان بنادر به تفاهم رسیدیم و این اتفاقی مهم برای استان به شمار می رود.

دکتر حق شناس افزود: برای ایجاد سد شصت کلاته ردیف در بودجه۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و برای سد نرماب نیز سال گذشته بیش از مصوبات جذب اعتبار داشتیم و امسال نیز قطعا با تلاش بخشهای مختلف می توانیم میزان جذب اعتبارات ملی را افزایش دهیم.

استاندار گلستان همچنین در این جلسه بر حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت : اگر این مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد دشمنان ما از توطئه ها مایوس می شوند.

وی همچنین خبر داد: استان گلستان به لحاظ پاسخگویی مدیران استان در مرکز سامد بر اساس ارزیابی نهاد ریاست جمهوری رتبه دوم را در بین استانهای کشور بدست آورده است.

لینک مشاهده فیلم

ارسال نظر

آخرین اخبار