رئیس ستاد انتخابات گلستان عنوان کرد:

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر از این افراد برای اولین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند و رای می‌دهند.

۱ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۲۸ گلستانی واجد شرایط رای دادن

به گزارش پایگاه خبری گلستان24، احسان مکتبی با بیان اینکه همه چیز برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها در گلستان فراهم است افزود: ۱ هزار و ۷۸۴ شعبه برای اخذ آرای مردم استان در نظر گرفتیم که از این تعداد ۱۵۰ شعبه سیار خواهد بود.

او گفت : از این تعداد 805 شعبه شهری و 979 شعبه روستایی هستند.

وی گفت: بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور فرآیند رای گیری از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

احسان مکتبی همچنین افزود: انتخابات در 34 شهر و 971 روستا برگزار می شود و گلستانی‌ها باید ۳ هزار و ۴۲۵ عضو شورا‌های شهری و روستایی را روز جمعه انتخاب کنند.

او گفت: از این تعداد ۱۸۰ نفر برای شورای شهر‌ها و ۳ هزار و ۲۴۵ نفر برای شورای روستا‌ها انتخاب خواهند شد.

وی تعداد داوطلبان شوراها را 1 هزار و 141 نفر و تعداد داوطلبان روستایی را تا کنون 7 هزار و 474 نفر اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان ادامه داد: شورای شهر گرگان ۹ عضو، بندرترکمن، علی آباد کتول و گنبدکاووس هر کدام ۷ عضو و سایر شهر‌های استان هر یک ۵ عضو دارند.

مکتبی گفت: ۱۶۶ روستای استان دارای عضو ۵ نفره و ۸۰۵ روستا نیز دارای عضو سه نفره هستند.

دبیر ستاد انتخابات با اشاره به اینکه بیش از ۷۸ درصد گلستانی‌ها در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری شرکت کرده بودند از مردم خواست: در انتخابات ۲۸ خرداد نیز حضور پر شور داشته باشند

 

ارسال نظر

آخرین اخبار