دمای هوای گلستان امروز به ۴۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید و این امر احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها را افزایش داده لذا نیروهای منابع طبیعی در آماده باش قرار گرفتند.

هشدار حریق در جنگل های گلستان/نیروهای منابع طبیعی آماده باش هستند

به گزارش گلستان 24، هواشناسی طی اطلاعیه ای از نفوذ امواج سامانه کم فشار حرارتی به گلستان خبرداد که براساس آن از روز چهارشنبه تا جمعه دما هوا به صورت محسوس افزایش خواهد یافت.

به گفته محمود محمدقلی پور، رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی گلستان دمای هوا امروز (پنج شنبه) به ۴۵ درجه سانتیگراد هم خواهد رسید.

افزایش دما احتمال حریق جنگل ها و مراتع را افزایش داده لذا بر این اساس نیروهای حفاظتی منابع طبیعی تا پایان روز جمعه در آماده باش قرار گرفتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در این خصوص گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای پیشگیری از آتش سوزی احتمالی به حالت آماده باش در آمده اند.

عبدالرحیم لطفی افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روزهای آینده، احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع به ویژه جنگل‌های دست کاشت وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس، به منظور پیشگیری و مقابله با حریق احتمالی، نیروی یگان حفاظت و سایر نیروهای طرح جنگل داری برای حفاظت از جنگل‌ها به طور کامل آمادگی دارند.

لطفی از مردم خواست: از روشن کردن آتش در دامنه و حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی آن را به منابع طبیعی اطلاع دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار