رییس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات گلستان گفت که ۲۵۰ نفر از نیروهای رسانه‌ای فعال استان اخبار انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را پوشش دادند.

۲۵۰ فعال رسانه‌ای گلستان انتخابات ۱۴۰۰ را پوشش خبری دادند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی یازرلو بامداد شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این نیروها شامل خبرنگار، عکاس، گزارشگر، تصویربردار مشغول به کار در خبرگزاری ها، صدا و سیما، پایگاه های خبری، برخی از نشریه های مکتوب و سراسری بودند که صبح جمعه ۲۸ خرداد با استقرار در ستاد انتخابات در استانداری و حضور در شعب اخذ رای از مشارکت مردم استان، خبر، عکس و تصویر تهیه و منتشر کردند.

به گفته وی ۱۲۰ نیروی خبری مشارکت کننده در انعکاس اخبار، از صدا و سیمای مرکز گلستان شامل خبرنگاران، تصویربرداران و گزارشگران خبرگزاری، باشگاه خبرنگاران جوان و شبکه تلویزیونی و رایو بودند.

وی با قدردانی از همکاری نیروهای خبری رسانه های استان در پوشش این رویداد ادامه داد: این کمیته تلاش کرد امکانات مورد نیاز برای انعکاس مطلوب اخبار انتخابات ۱۴۰۰ در استان را در حد توان فراهم کرده و در اختیار خبرنگاران قرار دهد.

 ۷۷ نشریه مکتوب، ۵۰ پایگاه برخط الکترونیک و ۱۱ پایگاه غیر برخط الکترونیک دارای مجوز فعالیت دارد.

مطابق گزارش ستاد انتخابات استانداری گلستان، حدود ۴۰ هزار نفر برای جمع آرای مردم استان در هزار و ۷۸۴ شعبه ثابت و سیار در مناطق روستایی و شهری استان مشارکت داشتند.

در انتخابات ۲۸ خرداد یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه کردند.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت، شهرنشین هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار