مدیرکل بیمه سلامت گلستان خبر داد

کمانگری از توقف چاپ و صدور دفاتر بیمه درمان کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان از اول تیرماه خبر داد.

توقف چاپ و صدور دفاتر بیمه درمان کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان از اول تیرماه

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد کمانگری صبح امروز (یکشنبه 30 خرداد) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: چاپ و صدور دفاتر بیمه درمان صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان از اول تیرماه متوقف می شود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: این پروژه با برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از تیرماه 99 از سوی بیمه سلامت در کل کشور استارت خورده است.

وی ادامه داد: با این اقدام، مقدمات خدمات الکترونیکی در مراکز دولتی و خصوصی آغاز شد.

کمانگری با اشاره به اینکه توقف دفترچه از اردیبهشت امسال آغاز شد، گفت: در ابتدای صدور دفترچه صندوق های بیمه همگانی سلامت که 120 هزار نفر از مردم استان را تحت پوشش دارد، آغاز شد.

وی افزود: توقف صدور دفترچه در صندوق بیمه روستائیان نیز که 850 هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش خود دارد از خرداد آغاز شد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان اظهارداشت: از اول تیرماه نیز صدور دفترچه سه صندوق بیمه سلامت شامل؛ کارمندان دولت، صندوق سایر اقشار و صندوق بیمه ایرانیان متوقف می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توقف این سه صندوق، دیگر در سازمان بیمه سلامت چاپ دفترچه متوقف خواهد شد و این پروژه کامل می شود.

کمانگری گفت: کسانی که دفترچه شان اوراق دارد همچنان می توانند از دفترچه شان استفاده کنند ولی بعد از این به صورت الکتروینک خدمت می گیرند.

وی افزود: برای اجرای این کار، سامانه هایی را در اختیار مراکز طرف قرارداد قرار دادیم که همکاران ما می توانند خدمت ها را به بیماران به صورت الکترونیکی ارائه و بیماران با دریافت یک کد پیگیری خدمتشان را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان در خصوص مشکلات در اجرای این اقدام، گفت: از تیرماه پارسال تمامی مشکلات برطرف شده و زیرساخت ها فراهم شده است. فرآیند الکترونیکی است، اگر به هر دلیلی قطعی برق و اینترنت داشتیم به صورت دستی در سربرگ همان مراکز اعمال شود.

وی تاکید کرد: تمامی تمهیدات اندیشیده شده تا بیمه شده ما از خدمت محروم نشود و هیچ استرسی به خودشان راه ندهند.

کمانگری افزود: بیماران هنگام مراجعه به مراکز درمانی کد ملی خودشان را همراه داشته باشند و اعلام کنند.

وی گفت: شماره تلفن 1666 به صورت کشوری و شبانه روزی برای راهنمایی بیمه شدگان در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار