مدیرکل بازرسی گلستان خبرداد

مدیرکل بازرسی گلستان از تشکیل ۱۵ پرونده فساد اقتصادی در استان طی یک سال اخیر خبرداد.

تشکیل ۱۵ پرونده فساد اقتصادی/۹۱۰ میلیارد پروژه تجدید مناقصه شد

به گزارش گلستان 24، محمدتقی مشهدی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در یک سال اخیر در بازرسی گلستان اقدامات خوبی به لحاظ زیرساختی و نرم افزاری انجام شد که با توجه صبغه نظارتی بودن، اطلاع رسانی نشد.

مدیرکل بازرسی گلستان افزود: نحوه بازرسی ما موردی (بر حسب شکایت)، برنامه‌ای (عمده فعالیت تشکیلات سازمان) و بازرسی فوق العاده است.

وی بیان کرد: بازرسی فوق العاده بر اساس دستور سازمان، حسب الامر رهبر معظم انقلاب، دستور رئیس قوه قضائیه، مجریه و یا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس انجام می‌شود.

مشهدی بیان کرد: نمونه بازرسی فوق العاده را در سیل ۹۸ داشتیم که ۶ ماه روند بررسی ادامه داشت و محکومیت برخی از مسئولان را شاهد بودیم.

مدیرکل بازرسی گلستان اضافه کرد: همچنین کشف فساد اقتصادی در یکی از دستگاه‌های اجرایی که منجر به دستگیری چند نفر شد در زمره بازرسی فوق العاده انجام شد.

وی افزود: در مبارزه با فساد اقتصادی در یک سال اخیر بیش از ۱۵ فقره پرونده تشکیل شده که چندین نفر به دستگاه قضا معرفی و چند نفر هم محکوم شدند.

مشهدی ادامه داد: اختلاس چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در یکی از بانک‌ها، برداشت غیرمجاز تحویل دار بانک از حساب مشتریان به مبلغ ۶ میلیارد تومان از نمونه‌های این پرونده‌ها است.

مدیرکل بازرسی گلستان عنوان کرد: همچنین در یکی از بانک‌های گلستان از محل اعتبارات سیل هشت میلیارد تومان اختلاس صورت گرفت که طی آن از کشاورزان تعهد سفید امضا گرفته و پول به حساب آنها واریز نشد.

وی اظهارکرد: در طول یکسال گذشته با لغو معامله، تجدید مزایده و مناقصه و غیره از حیف و میل شدن ۹۱۰ میلیارد تومان از بیت المال جلوگیری شد.

طبق گفته مشهدی در یک سال گذشته ۱۱۲ نفر از مدیران، کارمندان، مسئولان و غیره به دلیل ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: گلستان در زمینه سلامت اداری جزو سه استان برتر کشور است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار