سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه ،وزیر بهداشت و درمان و رییس بنیاد مستضعفان به استان، صادرات ۱۳۰ هزار تن کالا از گمرکات و برگزاری هفته پنجم رقابت‌های سوارکاری بهاره بندرترکمن از جمله رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

سفر معاون رییس جمهوری به گلستان و مروری بر رخدادهای خبری هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان و بازدید و بهره‌برداری از چند طرح عمرانی هفته گذشته به گلستان سفر کرد.

شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان و دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه ،بازدید از روند ساخت مخزن سد نرماب و آخرین وضعیت جابجایی روستای جنگلده بالا در مینودشت، شرکت در مراسم بهره برداری از ساختمان پزشکی قانونی گنبدکاووس، بهره برداری از مسکن محرومان و مسکن ویژه روستایی در آق قلا و افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی و منابع طبیعی، بهره برداری از مدرسه ۱۶ کلاسه شفقت گرگان و افتتاح چند طرح در سایت پرورش میگوی گمیشان، از برنامه های سفر دو روزه رییس سازمان برنامه و بودجه  به گلستان بود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان این سفر به ایرنا گفت: اختصاص اعتبار ویژه برای خرید توافقی سیب زمینی کشاورزان گلستانی، تکمیل اعتبارات برای اجرای مطالعات پهنه آبی خلیج گرگان و اختصاص اعتبار برای استمرار تسطیح و زهکشی اراضی زراعی استان از جمله مصوبات شورای برنامه ریزی گلستان برای توسعه روز افزون این استان بود .

نوبخت همچنین بررسی پیشرفت پروژه هایی که اعتبارات آنها به گلستان اختصاص داده شده را از دیگر اهداف و  برنامه‌های سفر خود به این استان خواند و ادامه داد: در بازدید از سد نرماب مشخص شد که این سازی آبی در حال آماده شدن برای آبگیری است.

به گفته وی تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت هزینه شده که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن به عنوان مطالبات پیمانکار به‌زودی پرداخت می‌شود.

**

مدیرکل گمرکات گلستان از صادرات ۱۳۰ هزار و ۷۱۰ تن انواع کالای غیرنفتی در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: ارزش این مقدار صادرات ۳۵ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۳۹ دلار بود که ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

 سیدابراهیم حسینی اظهار داشت: حجم کالاهای صادراتی که از مبادی گمرکی گلستان به دیگر کشورها صادر شد از نظر وزنی نیز در مقایسه بامدت مشابه سال قبل ۴۵۰ درصد رشد داشته است.

وی به واردات گمرکات گلستان در سه ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود هزار و ۲۸۱ تن انواع کالا به ارزش پنج میلیون و ۲۱۷ هزار و ۲۳۰ دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۲ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۲۳ درصد بیشتر است.

**

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد استانی مقابله با کرونا در گرگان اظهار داشت: بزرگترین دستاورد ایران در شرایط تحریم آن است که بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا، حتی یک بیمار مبتلا به کرونا به دلیل بی پولی، نبود دارو، تمایز اقوام و برتری جوان از مسن پشت در بیمارستان ها نماند و این افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی است.

سعید نمکی به شیوع موج پنجم کرونا در ایران را هشدار داد و گفت: نباید با ساده انگاری، خطر این ویروس را فراموش کرد.

همچنین بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی علوی شهرستان کمتر توسعه یافته مراوه‌تپه در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، استاندار گلستان و مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

برای عملیات اجرایی ساخت بیمارستان علوی مراوه‌تپه با زیربنای ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع ۸۸۰ میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هزینه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه تپه افزود: ساخت این بیمارستان از سال  ۹۶ آغاز شده بود و برای تجهیز بخش‌های مختلف آن نیز تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان هزینه گردید.

**

لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اجرای ۳۵۰ کیلومتر آتش بُر در نوار مرزی اراضی جنگلی و زمین‌های کشاورزی این استان پس از برداشت محصول خبر داد و گفت که این طرح به تدریج در سطح هزار و ۱۰۰ کیلومتر اجرا می‌شود.

**

جشن پیروزی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گرگان برگزار شد.

مسوول شورای هماهنگی ستادهای مردمی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در گلستان در این مراسم گفت که رییس جمهور منتخب به هیچ حزب، گروه و جناحی وابسته نیست و دولت سیزدهم به یقین از نیروهای مستقل و متخصص تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در جشن شکرانه نعمت حضور در گرگان اظهار داشت: استفاده از نیروی مجرب، جوان و توانمند و تاکید بر شایسته سالاری از ویژگی‌های مدیریتی حجت‌الاسلام‌ رییسی است که در دولت سیزدهم نیز تکرار خواهد شد.

**

معاون فرماندار گمیشان گفت: با بهره برداری از ۲ چاه آب شرب و افزوده شدن ۳۰ لیتر آب بر ثانیه به ظرفیت شهرستان، مشکلات آب آشامیدنی روستاهای مرزنشین گمیشان در شمال غربی گلستان کاهش یافت.

**

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت که تاکنون چهار هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران استان معادل حدود ۶۰ درصد طی ۲ مرحله از سوی دولت به آنان پرداخت شد.

سیدخالق سجادی اظهار داشت: آخرین مرحله پرداخت مطالبات کلزاکاران استان در ۲۷ خرداد سال جاری به مبلغ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال بود.

**

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس، مجموع نیاز آب شُرب مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی را در پیک مصرف هزار و ۶۵ لیتر برثانیه اعلام کرد و گفت: دبی استحصال از ۹۰ حلقه چاه آب موجود ۷۰۰ لیتر برثانیه و ۳۶۵ لیتر کمتر از نیاز مردم است.

**

هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان از اعلام مختومه شدن هفت فقره پرونده فساد اقتصادی در استان خبر داد و اسامی متهمان و محکومیت هریک از آنان را مطابق تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی اعلام کرد.

**

پرونده مبارزه با آفت ملخ مراکشی که سابقه‌ای ۹۰ ساله در مزارع و مراتع نواحی شمالی استان گلستان بویژه در گنبدکاووس و مراوه‌تپه دارد امسال با انجام مبارزه شیمیایی و بیولوژیکی در ۹ هزار و ۳۷۵ هکتار از مراتع این ۲ شهرستان بسته شد

**

رییس دادگستری گنبدکاووس مهمترین وظیفه خانواده‌ها برای جلوگیری از کاهش وقوع جرائم خرد را دقت بیشتر در حفظ اموال دانست و گفت که ۸۰ درصد سرقت‌های خرد این شهرستان توسط جوانان انجام می‌شود.

علی یزدانی اظهار داشت: طبق بررسی ها اغلب این افراد به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند که لازم است با همکاری نهادهای تاثیرگذار برای پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه تلاش کرد.

**

مدیرکل بازرسی گلستان گفت که بیشترین شکایت مردم استان از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مربوط به شهرداری‌ها است که نظارت بر عملکرد این نهادها به طور مستمر ادامه دارد.

محمدتقی مشهدی اظهار داشت: به عنوان نمونه بخش عمده شکایت مردم گرگان به سازمان بازرسی مربوط به نحوه ساخت و کیفیت چند زیرگذر این شهر بود که رسیدگی به این شکایت ها در حال انجام است.

**

هفته پنجم مسابقات اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با رقابت ۴۳ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور و در مسافت هزار و هزار و ۴۵۰ متر در مجموعه سوارکاری شهدای این شهرستان بدون حضور تماشاگر برگزار ‌شد.

 در این هفته از رقابت ها به مربیان، چابکسواران و مالکان اسب های برتر یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار