نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص بودجه برای خرید توافقی سیب زمینی گلستان موافقت کرد ولی سودی برای کشاورزان ندارد.

خرید توافقی سیب زمینی در گلستان سودی برای کشاورزان ندارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با پیگیری های نمایندگان مجلس در دو هفته گذشته قرار بر این شد که سازمان تعاون روستایی به صورت خرید توافقی سیب زمینی را از کشاورزان خریداری کنند.

وی با بیان اینکه از ماه گذشته مشکلات سیب زمینی کاران گلستان در مجلس مورد پیگیری قرار گرفته، خاطرنشان کرد: با سفر نوبخت رییس سازمان برنامه بودجه  کشور به استان گلستان، رسیدگی به این مسئله را دستور داد و مصوب شد که حدود ۱۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار دهند تا به صورت توافقی سیب زمینی را خریداری کند.

وی ادامه داد: با تماس هایی که با جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی انجام داده ام متاسفانه هنوز هیچ خریدی انجام نشده است.  

نماینده مجلس گرگان و آق قلا با بیان اینکه در خرید توافقی نیز سودی عاید کشاورز نخواهد شد و تنها جلوی ضرر را خواهد گرفت، گفت: عدم برنامه ریزی برای سطح زیر کشت، بسته بودن مرزها به منظور صادرات، عدم صنایع تبدیلی و نبود سردخانه مناسب که بتوان این حجم از سیب زمینی را در آن ذخیره کرد همه از عواملی هستند که باعث شده سیب زمینی کاران گلستان با فروش محصولات خود به مشکل مواجه شوند.

وی با انتقاد از عدم نظارت و برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای کشت محصولات گفت: اگر برنامه ریزی و نظارت درستی از سوی جهاد کشاورزی وجود داشت و محصولات به اندازه نیاز کشت می شد امروز شاهد این همه ضرر و زیان کشاورزان نبودیم.

سنگدوینی تاکید کرد: با روی کارآمدن رییس جمهور سیزدهم خرید تضمینی محصولات کشاوزی را در مجلس پیگیری خواهیم کرد تا برای سال های آینده کشاورزان با مشکل فروش محصولات خود روبه رو نشوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار